پروژه‌های فرهنگی شرق کرمان در اسرع وقت تکمیل می‌شود

کرمان – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تخصیص اعتبار لازم پروژه‌های فرهنگی شرق استان کرمان به زودی تکمیل می‌شود. به گزارش فت فتو، محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه، فرهنگ و رسانه شرق استان کرمان با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم در اولویت دولت قرار دارد، افزود: بر همین اساس […]

کرمان – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تخصیص اعتبار لازم پروژه‌های فرهنگی شرق استان کرمان به زودی تکمیل می‌شود.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه، فرهنگ و رسانه شرق استان کرمان با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم در اولویت دولت قرار دارد، افزود: بر همین اساس بنده بازدیدهایی از مناطق جنوب کرمان داشته‌ام و اکنون نیز در شرق استان حضور داریم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام شرق استان در اسرع وقت تکمیل می‌شوند، سایر پروژه‌ها نیز در این سفر بررسی و تأمین اعتبار می‌شوند.

اسماعیلی اظهار داشت: شهرستان بم و شرق استان کرمان دارای طرفیت‌های قابل توجه فرهنگی است و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری شود، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به مناطق محروم مورد توجه وزارت فرهنگ است لذا در همین راستا برای ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که در زمینه فعالیت‌های قرآنی طرح آموزش قرآن کریم را آغاز کرده‌ایم که خوشبختانه کاملاً موفق بوده است، افزود: در بحث سینما نیز کارهایی انجام شده و به دنبال رفع مسائل آن هستیم.

وی ادامه داد: مسائلی که در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسات قرآنی مطرح شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آنها را جمع بندی و ارسال کند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

اسماعیلی با تاکید به اینکه طرح بشری در شرق استان اجرا شود، افزود: شرق استان کرمان این ظرفیت را دارد که جشنواره در زمینه چاپ در آن برگزار شود از طرف دیگر به دنبال این هستیم که هنرستان‌های هنرهای زیبا نیز در این منطقه راه اندازی شود.

وی با بیان این مطلب که همه افرادی که استحقاق عضویت در صندوق هنر را داشته باشند می‌توانند عضو این صندوق شوند، ابراز داشت: منطقه شرق استان کرمان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های مختلف و یا یک جشنواره جامع و کامل را دارد.

وی حمایت از کتابفروشی ها را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت فرهنگ عنوان کرد و افزود: انتخاب معلمین قرآنی باتوجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از میان فعالین مؤسسات قرآنی انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حضور مردم در برنامه‌های تشییع شهدا یک حماسه را خلق کرد و نشان داد که نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه شکست خورده است.

کد خبر ۵۶۶۸۱۰۴




پروژه‌های فرهنگی شرق کرمان در اسرع وقت تکمیل می‌شود

منبع: مــهر
? پروژه‌های فرهنگی شرق کرمان در اسرع وقت تکمیل می‌شود