پروژه‌های رهاشده در جنوب استان فعال شوند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی کرمان با ابراز تاسف از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌های اقتصادی در جنوب کرمان گفت:«جای سوال است که چرا مجوز لجستیگ پارک متوقف شده و مرز هوایی جنوب کرمان علیرغم تلاش‌های صورت گرفته بی‌نتیجه مانده و امکان حمل محصولات کشاورزی فراهم نشده و پروژۀ راه آهن […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی کرمان با ابراز تاسف از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌های اقتصادی در جنوب کرمان گفت:«جای سوال است که چرا مجوز لجستیگ پارک متوقف شده و مرز هوایی جنوب کرمان علیرغم تلاش‌های صورت گرفته بی‌نتیجه مانده و امکان حمل محصولات کشاورزی فراهم نشده و پروژۀ راه آهن این منطقه نیز با اعتبارات موجود،تکمیل شدنی نیست».

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست فعالان اقتصادی جنوب کرمان با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که پروژه‌های رهاشدۀ اقتصادی باید فعال شوند،افزود:«در اتاق بازرگانی به دنبال توانمندسازی،توسعۀ بازار و افزایش بهره‌وری هستیم و روی طرح‌هایی کار شده است که اگر به نتیجه برسند جنوب می‌تواند از نقاط اقتصادی مهم کشور محسوب شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی با بیان این‌که اطمینان دارم که فعالیت‌های جهادگونه در راستای توسعۀ جنوب کرمان شتاب خواهد گرفت،اظهار کرد:«غیر از محصولات کشاورزی،موضوع اکتشافات معدنی در جنوب استان نیز تکمیل نشده است و اگر بحث اکتشافات معادن در جنوب تکمیل شود بخشی از اقتصاد و اشتغال این منطقه جبران خواهد شد».

رئیس اتاق کرمان به رونق بخش گردشگری جنوب استان نیز اشاره کرد و گفت:«در بحث گردشگریۀ جنوب کرمان جزو مناطق قرمز بود که با حضور گردشگران این امر مرتفع شده است و این اقدامات نشان‌دهندۀ این است که فقط باید زیرساخت‌ها در کنار ظرفیت‌ها فراهم شوند».

طبیب‌زاده با اشاره به برنامۀ استخراج گاز متانول،طرح الیاف شیشه و کنسانتره تیتانیوم،یادآور شد:«اگر تکنولوژی‌ جانبی فراهم نشود بخشی از اقتصاد و اشتغال این منطقه نابود می‌شود و تولید خمیر کاغذ و پالم از سرشاخه‌های خرما نیز از دیگر طرح‌های پیشنهادی هستند».

وی اجرای پروژۀ تولید الیاف ویسکوز از درخت اوکالیپتوس که رشد خوبی در این منطقه دارد را مورد تاکید قرار داد و گفت:«۵ هزار یورو برای مطالعۀ این طرح اختصاص داده شده است که اگر اجرا شود جنوب کرمان متحول خواهد شد».

رئیس اتاق کرمان از اهتمام ویژه نسبت به احداث آزمایشگاه سنگ‌شناسی و پروژۀ کارخانۀ لاستیک رادیکال در جنوب کرمان خبر داد و افزود:«تجدید دیدگاه در مورد بهره‌برداری از منابع کشت صنعت جیرفت و آغاز فعالیت مجدد کشت صنعت منصوریه ضرورت دارد». /پ




پروژه‌های رهاشده در جنوب استان فعال شوند

منبع:خبر کرمان
?

پروژه‌های رهاشده در جنوب استان فعال شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی