پروژه‌های آبخیزداری برای توسعه بخش کشاورزی الزامی است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: حفظ منابع آبی در جهت ارتقاء سطح زیرکشت کشاورزی موثر است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری  تحلیلی نذیر کرمان و به‌نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا گفت: بیشترین درخواست مردم جنوب کرمان در حوزه منابع طبیعی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است. […]

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: حفظ منابع آبی در جهت ارتقاء سطح زیرکشت کشاورزی موثر است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری  تحلیلی نذیر کرمان و به‌نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا گفت: بیشترین درخواست مردم جنوب کرمان در حوزه منابع طبیعی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است.

 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با حضور در دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و امورحقوقی استانداری از طریق سامانه سامد با شماره ۱۱۱ به‌طور مستقیم با پاسخگویی به‌سؤالات مردم در حوزه منابع‌طبیعی حضور پیدا کرد.
 
وی بیان کرد: بیشترین درخواست مردم جنوب کرمان در حوزه منابع‌طبیعی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است.
 
رحیمی‌نیا با اشاره به اهمیّت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفظ منابع آبی، تقویت خاک و توسعه بخش کشاورزی داشته و باید با جدیّت ادامه یابد.
 
وی هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری را حفاظت خاک، کاهش رسوب، مدیریت و کنترل سیلاب‌ها، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تغذیه آبخوان‌ها عنوان کرد.
 
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب در مناطقی از منطقه که خطر وقوع و خسارت سیل داشته طی سالیان گذشته اجراء شده است.
 
وی تصریح کرد: در حوزه‌های آبخیز مطالعات گسترده تفصیلی و اجرایی انجام شده است و این مطالعات مشخص می‌کند که در چه حوزه‌هایی چه اقداماتی در چارچوب آبخیزداری باید صورت گیرد.
 
رحیمی‌نیا در پایان به کمبود اعتبارات جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و وجود بارش‌های‌فصلی، اجرای عملیات آبخیزداری در منطقه امری ضروری تلقی می‌شود که برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری و همچنین مرمت‌ونگهداری سازه‌ها و همچنین اجرای پروژه جدید در مناطق مورد درخواست مردم نیازبه اعتبار است که امیدواریم مسئولان دراین‌خصوص همکاری و مساعدت‌های لازم را بامجموعه اداره‌کل منابع‌طبیعی داشته باشند.
 
انتهای خبر/ امیری




پروژه‌های آبخیزداری برای توسعه بخش کشاورزی الزامی است

منبع:آرمـان
? پروژه‌های آبخیزداری برای توسعه بخش کشاورزی الزامی است