پرونده قضایی برای سه داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمان تشکیل شد

به گزارش نذیر کرمان، مهدی قویدل روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه قضایی رعایت مُر قانون توسط داوطلبان، ضابطان و مجریان را الزامی دانسته است و هیچ اقدام خلاف قانون توسط مجریان و ناظران قابل قبول نیست و به هیچ کس اجازه تخلف نمی‌دهیم. وی با اشاره به احصای جرایم و تخلفات انتخاباتی و […]

به گزارش نذیر کرمان، مهدی قویدل روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه قضایی رعایت مُر قانون توسط داوطلبان، ضابطان و مجریان را الزامی دانسته است و هیچ اقدام خلاف قانون توسط مجریان و ناظران قابل قبول نیست و به هیچ کس اجازه تخلف نمی‌دهیم.

وی با اشاره به احصای جرایم و تخلفات انتخاباتی و تالیف کتاب “انتخابات در آینه قانون “بیان کرد: این کتاب در اختیار دست‌اندرکاران انتخابات قرار داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به آمار تایید صلاحیت‌ها تصریح کرد: افرادی که ردصلاحیت شده اگر سیاه‌نمایی کنند یا نشر اکاذیب و توهین علیه نظام انجام دهند، جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و توهین رقیب نیز عنوان مجرمانه دارد و بلافاصله در اختیار مسئولان قضایی قرار گرفته می‌شود تا به آن تخلف رسیدگی کنند.

اجازه رفتار مغایر قانون به کسی داده نمی‌شود

قویدل با اشاره به سیاه‌نمایی دشمن تصریح کرد: اجازه رفتار مغایر قانون به کسی داده نمی‌شود و نامزدها هفت روز می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و ضابطان قوه قضاییه موظف به رصد موارد یادشده و جلوگیری از آن هستند؛ در این صورت، ضمن معرفی مرتکب به مراجع قضایی، نامزد حق دارد پاسخ خود را به رسانه مربوط اعلام کند، رسانه یاد شده نیز طبق قوانین و مقررات مربوط موظف به چاپ یا نشر فوری آن حداکثر طی ۲۴ ساعت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در صورتی ‏که امکان انتشار از طریق رسانه مرتکب وجود نداشته باشد، مسئول آن باید با هزینه‏ خود، پاسخ نامزد را به رسانه‏ مشابه دیگری ارسال کند و آن رسانه مکلف به انتشار آن در اولین نشر خود است؛ بی توجهی به مفاد این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

وی افزود: رسانه‌های همگانی مکلفند در انتشار هرگونه مطلب درخصوص نامزدها به‏ نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم، فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

قویدل ادامه داد: داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نیستند و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا ‌داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع است و متخلفان طبق مقررات مجازات‌ خواهند شد.

برگزاری انتخابات سالم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با یادآوری برگزاری انتخابات سالم در سال‌های قبل بیان کرد: ذیل ستاد پیشگیری پیشگیری از جرایم انتخاباتی چهار کمیته تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که بیشترین انتخابات را دارد گفت: پشتیبانی از حقوق عامه وظیفه مهم قوه قضاییه به شمار می رود بنابراین در این راستا پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بدون دخالت در امر انتخابات از وظایف دستگاه قضایی است.

قویدل با اشاره به اقدامات خصمانه دشمن با مردم غزه و در کرمان بیان کرد: استکبار جهانی به دنبال زیرسوال بردن حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف بود که با شکست روبه رو شده است.



انتهای پیام/




پرونده قضایی برای سه داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمان تشکیل شد

منبع: ایـلنا
? پرونده قضایی برای سه داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمان تشکیل شد