پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان به روز شد

رفسنجان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از به روز شدن پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان در فصل برداشت محصول امسال خبر داد. به گزارش فت فتو، احمد جمالی زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله در زمان فصل برداشت پسته نظارتهایی در بحث فرآوری و برداشت پسته […]

رفسنجان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از به روز شدن پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان در فصل برداشت محصول امسال خبر داد.

به گزارش فت فتو، احمد جمالی زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله در زمان فصل برداشت پسته نظارتهایی در بحث فرآوری و برداشت پسته انجام می‌شود. از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بحث نظارت بر کارگران فصلی به این موضوع اضافه شده و ضرورت دارد این مسئله با حساسیت بیشتری توجه شود.

وی افزود: سال گذشته پروتکل‌هایی برای فصل برداشت پسته نوشته شده و امسال این پروتکل‌ها به روزرسانی شده و بازرسان بهداشتی بر این پروتکل‌ها نظارت می‌کنند تا کمترین آسیب را در فصل برداشت داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: استفاده از ماسک توسط کارگران فصلی، تهویه مناسب و جلوگیری از تجمع زیاد در محل اسکان کارگران مورد تاکید است.

جمالی زاده با بیان اینکه کارگران فصلی از منطقه جنوب غرب و سیستان و بلوچستان به استان کرمان مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از این افراد واکسینه شده‌اند و وضعیت بیماری در این مناطق نسبتاً خوب است لذا امیدواریم فصل برداشت پسته ما را دچار مشکل نکند.

رئیس مرکز بهداشت رفسنجان در عین حال گفت: غیر از کارگران فصلی، نگرانی ما از کسانی است که به عنوان مالک و خانواده مالکین به رفسنجان سفر می‌کنند، این افراد از مناطق شمالی و تهران که وضعیت بحرانی بیماری را دارند سفر می‌کنند و لذا از این موضوع نگرانی داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: تجمعات و دورهمی ها در فصل برداشت بیشتر می‌شود و نگرانی ما را بیشتر می‌کند. به همشهریان، مالکان و کسانی که در این فصل فعالیت می‌کنند توصیه می‌کنیم نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها، تهویه مناسب و عدم تجمع رعایت کنند.

جمالی زاده گفت: مالکان مزارع پسته باید در خصوص میزان رعایت مسائل بهداشتی توسط کارگران فصلی پاسخگوی باشند. این افراد باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده و فلسفه در نظر گرفتن محل اسکان در بیرون از شهر این است که این افراد غیربومی کمتر با همشهریان در تماس باشند.

کد خبر ۵۲۹۳۶۷۱




پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان به روز شد

منبع:مــهر
? پروتکل‌های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان به روز شد