پرداختن به سبک زندگی شهدا، لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیزی که لازم است به آن پرداخته شود، موضوع سیره و سبک زندگی شهداست. هر یک از شهدا علاوه بر مسئولیت سازمانی خود نقش پدری، همسری، فرزندی و … را نیز برعهده داشته که اگر خاطرات و […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیزی که لازم است به آن پرداخته شود، موضوع سیره و سبک زندگی شهداست. هر یک از شهدا علاوه بر مسئولیت سازمانی خود نقش پدری، همسری، فرزندی و … را نیز برعهده داشته که اگر خاطرات و سبک زندگی آن‌ها بیان شود، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تأثیر نخواهد بود.

سعید ایرانمنش امروز، هفتم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان دارای ۶۶۰۰ شهید و ۲۱ هزار و ۲۰۰ جانبار است که ۱۸۰ جانبار بالای ۷۰ درصد هستند و تعداد شهدای مدافع حرم استان کرمان ۴۵ شهید است که هشت شهید ایرانی و ۳۷ شهید نیز از فاطمیون هستند.

وی جانبازان مدافع حرم از استان کرمان را ۹۴ نفر اعلام کرد و افزود: دو نفر از این جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند که یک نفر از فاطمیون و یک نفر ایرانی و رده سنی این جانبازان بین ۲۰ تا ۲۵ سال است.

ایرانمنش در ادامه با اشاره به اینکه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های درمانی، فرهنگی، اشتغال، مسکن و … پیگیری می‌شود، گفت: ۵۶ هزار ایثارگر استان کرمان تحت پوشش بیمه و خدمات تکمیلی درمان قرار دارند و تمام هزینه‌های متعارف درمانی ایثارگران تحت پوشش است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان از پرداخت تسهیلات مسکن ویژه خانواده شهدا و جامعه ایثارگری خبر داد و با بیان اینکه به دلیل کمبود زمین در استان بحث واگذاری زمین براساس شرایط خاصی در حال پیگیری است، تصریح کرد: در خصوص اشتغال جامعه ایثارگری و فرزندان طی سال‌های اخیر اقدامات بهتری از سوی نهادهای مختلف انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سالانه حدود ۲۰۰۰ خاطره با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر نهادها جمع‌آوری می‌شود که در سال گذشته تمام وصایا و دست نوشته‌های شهدا در قالب ۲۰ جلد کتاب جمع‌آوری و ۱۰ جلد آن به مرحله چاپ رسیده است.

ایرانمنش در ادامه با اشاره به اینکه مفهوم ایثار آنگونه که باید در جامعه شناخته نشده است، گفت: در کتاب حکمتنامه پیامر(صلی الله علیه و آله) در خصوص کمک کردن به دیگران سه وجه در نظر گرفته شده که نخستین معنا، بخشیدن چیزی اضافه بر داشته‌های انسان است.

وی با بیان اینکه وجه دوم ایثار، شریک کردن برادر مؤمن و مسلمان در اموال و داشته‌های خود است، افزود: مرحله سوم ایثار بخشیدن چیزی است که برای انسان ارزشمند است. شهدا و جامعه ایثارگری از ارزشمندترین دارایی خود یعنی جانشان برای دیگران گذشتند و جامعه باید به این وجه بیشتر توجه کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به به برنامه‌های اجرا شده در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: در سال گذشته ۴۴ هزار دانش‌آموز از گلزار شهدای کرمان بازید کردند و از ابتدای سال تحصیلی جاری نیز ۴۵۰۰ دانش‌آموز از ۴۰ مدرسه به گلزار شهدای کرمان دعوت شده و از برنامه‌های متعدد بهره‌ بردند.

وی در پایان تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیزی که لازم است به آن پرداخته شود، موضوع سیره و سبک زندگی شهداست. هر یک از شهدا علاوه بر مسئولیت سازمانی خود نقش پدری، همسری، فرزندی و … را نیز برعهده داشته که اگر خاطرات و سبک زندگی آن‌ها بیان شود، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تأثیر نخواهد بود.

انتهای پیام




پرداختن به سبک زندگی شهدا، لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

منبع: ایـسنا
? پرداختن به سبک زندگی شهدا، لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است