پربازدیدترین اماکن تاریخی کرمان کدام بودند؟

کرمان – فت فتو – میراث فرهنگی کرمان ضمن اعلام آمار مسافران نوروزی از ابتدای امسال تاکنون، پربازدیدترین اماکن تاریخی این استان را نیز اعلام کرد. به گزارش فت فتو مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان را از ابتدای نوروز تاکنون افزون بر ۲۰۰ هزار  […]

کرمان – فت فتو – میراث فرهنگی کرمان ضمن اعلام آمار مسافران نوروزی از ابتدای امسال تاکنون، پربازدیدترین اماکن تاریخی این استان را نیز اعلام کرد.

به گزارش فت فتو مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان را از ابتدای نوروز تاکنون افزون بر ۲۰۰ هزار  نفر اعلام و تاکید کرد که بیشترین بازدیدها از باغ شاهزاده ماهان، ارگ تاریخی بم و حمام گنجعلیخان کرمان صورت گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی همچنین بیان کرد که یک میلیون و ۵۰۸ هزار گردشگر از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی به این استان سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ معادل ۴.۳۶ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان اسکان نوروزی در استان کرمان نیز افزون بر ۲۵ درصد رشد داشته است اظهار داشت: آمار ورود به استان کرمان توسط دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای و همچنین تعداد مسافران خطوط هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی محاسبه می‌شود.

فعالی خاطرنشان کرد: اینک ۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وجود هشت اثر ثبت جهانی، بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی در کنار هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی و نیز تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موقعیت ممتازی به استان کرمان در حوزه گردشگری بخشیده و این خطه را به یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




پربازدیدترین اماکن تاریخی کرمان کدام بودند؟

منبع: ایرنـا
? پربازدیدترین اماکن تاریخی کرمان کدام بودند؟