پخت و توزیع ۲۰۰۰ پرس غذا گرم در بین نیازمندان شهرستان ماهان

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)از پخت وتوزیع ۲۰۰۰پرس غذای گرم توسط حوزه برادران امام علی (ع)ماهان در بین نیازمندان خبر داد. سرهنگ پاسدار محمدی زاده جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) در گفتگو با راه ارمان گفت: توزیع غذا تنها مخصوص آیین مقدس اسلام نیست بلکه آنچه که از تاریخ بر می […]

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)از پخت وتوزیع ۲۰۰۰پرس غذای گرم توسط حوزه برادران امام علی (ع)ماهان در بین نیازمندان خبر داد.

سرهنگ پاسدار محمدی زاده جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) در گفتگو با راه ارمان گفت: توزیع غذا تنها مخصوص آیین مقدس اسلام نیست بلکه آنچه که از تاریخ بر می آید نشان از این سنت در دیگرادیان الهی نیز هست.

وی افزود: توزیع غذا در محرم نشان از بزرگذاشت و تعظیم شخصیت محوری مورد توجه در آن آیین ها نیز هست و به عنوان نمونه می توانیم از نذر عمران نبی برای خادم شدن فرزندش در عبادتگاه نام برد، شاید بتوانیم نذرها را وسیله ای برای وحدت مسلمانان در ابتدای و سپس وحدت یکتا پرستان و کفر ستیزان دانست.

محمدی زاده بیان کرد: توزیع غذا در روز عاشورا در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود داردکه ماه محرم از ایامی است که پخت وپز زیادی درآن ادا می شود و آیین غذا دادن به عزاداران امام حسین(ع)و مردم فقیر مسئله سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان و به خصوص شیعیان دنیاست که در کشور مان رواج بیشتری دارد وشب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امسال با کمک گروه های جهادی و با کمک خیرین و مسئول جهاد سازندگی و حوزه های مقاومت بسیج توانستیم بانیه اولیه پخت و پز در حوزه ها و مسجدها این سنت دیرینه را احیاء کنیم و با کمک همدیگر تعداد ۲۰۰۰ پرس غذا گرم در شب شهادت امام سجاد (ع)توزیع کنیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی




پخت و توزیع ۲۰۰۰ پرس غذا گرم در بین نیازمندان شهرستان ماهان

منبع:آرمـان
? پخت و توزیع ۲۰۰۰ پرس غذا گرم در بین نیازمندان شهرستان ماهان