پاییز بدون باران کرمانی ها را به انتظار برف زمستانی نشانده است

کرمان- علی رغم پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر وقوع بارش‌ها اما کرمانی‌ها امسال پاییز را بدون بارش پشت سر گذاشته و اکنون منتظرند برف زمستانی این همه انتظار را بشوید. نذیر کرمان _ گروه استان‌ها: بدنبال تنش‌های آبی، خشکسالی‌های مدوام و کاهش میانگین بارش‌ها در استان کرمان طی پاییز امسال شهرستان‌های فاریاب، […]

کرمان- علی رغم پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر وقوع بارش‌ها اما کرمانی‌ها امسال پاییز را بدون بارش پشت سر گذاشته و اکنون منتظرند برف زمستانی این همه انتظار را بشوید.

نذیر کرمان _ گروه استان‌ها: بدنبال تنش‌های آبی، خشکسالی‌های مدوام و کاهش میانگین بارش‌ها در استان کرمان طی پاییز امسال شهرستان‌های فاریاب، گنبکی و ریگان در صدر جدول کم باران ترین های استان قرار دارند.

بارش‌های استان کرمان در پاییز امسال ۹ میلیمتر کاهش یافت

محسن عراقی زاده مدیر کل هواشناسی استان کرمان در گفتگو با نذیر کرمان گفت: میانگین بارش‌ها در استان کرمان در پاییز سال جاری ۹ میلیمتر نسبت به بلند مدت کاهش داشته است.

عراقی زاده افزود: در پاییز امسال میانگین بارندگی استان کرمان به ۱۱ و ۹ دهم میلیمتر رسید که نسبت به بلند مدت ۹ میلیمتر کاهش بارندگی داشته است.

وی اظهار کرد: در بین شهرستان‌های استان، گنبکی با یک و نیم میلیمتر، ریگان با ۲ و ۴ دهم میلیمتر و فاریاب با میانگین بارش ۳ و ۴ دهم میلیمتر کمترین میزان بارش را در فصل گذشته داشته اند.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: شهرستان بم با ۲۰ و ۴ دهم میلیمتر بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری داشته است.

وی بیان کرد: جیرفت با ۱۹ و ۶ دهم میلیمتر و کرمان با ۱۷ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عراقی زاده گفت: شهرستان رابر با میانگین بارندگی ۱۵ و ۷ دهم میلیمتر از ابتدای سال زراعی جاری، ۳۷ و ۸ دهم میلیمتر بارندگی نسبت به بلند مدت خود را دارد و شهرستانی است که بیشترین کاهش را نسبت به بلند مدت خود داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان افزود: بارش بلند مدت شهرستان رابر در فصل پاییز ۵۴ میلیمتر بوده است.

عراقی زاده تصریح کرد: میانگین بارش‌ها در استان کرمان طی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۸۵ میلی متر بوده است.

وی تاکید کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب ۱۰۸ و ۱۳۷ میلی متر است.

وی همچنین افزود: این میزان بارش نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد و نسبت به آمار بلند مدت مشابه به میزان ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

استان کرمان دچار خشکسالی خفیف تا بسیار شدید است

مدیر کل هواشناسی استان کرمان یادآوری کرد: در این مدت تنها ۶۲ درصد بارش سال کامل آبی تأمین شده است.

عراقی زاده گفت: تمام پهنه استان دچار خشکسالی خفیف تا بسیار شدید بوده و در واقع خشکسالی اندوخته در بستر طبیعت تجمع یافته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش تبخیر و تعرق و کاهش ۳۸ درصدی بارش نسبت به بلند مدت لازم است خشکسالی‌ها در استان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر ۵۹۸۰۴۶۹




پاییز بدون باران کرمانی ها را به انتظار برف زمستانی نشانده است

منبع: مــهر
? پاییز بدون باران کرمانی ها را به انتظار برف زمستانی نشانده است