پایان کارسمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر سیرجان

در آیین پایانی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر در سیرجان ، از هفده نفر از هنرمندان ودست اندکاران قدر دانی شد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از نگاه آمایش سرزمینی هنر ،کرمان در حوزه هنرهای تجسمی حرف برای گفتن دارد؛ به ویژه […]

در آیین پایانی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر در سیرجان ، از هفده نفر از هنرمندان ودست اندکاران قدر دانی شد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از نگاه آمایش سرزمینی هنر ،کرمان در حوزه هنرهای تجسمی حرف برای گفتن دارد؛ به ویژه در ماه‌های اخیر در شبکه شهرهای خلاق کشور سیرجان به عنوان شهر خلاق هنرهای صنعتی و صنایع دستی و کرمان به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی شناخته شده است.

محمدرضا علیزاده در ادامه پیام سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درباره اختتامیه این سمپوزیوم قرائت کرد ودر این پیام ازتحقق مسئولیت های اجتماعی و نگاه عمیق مجموعه گل گهر به فرهنگ و اجتماع قدر دانی شد.

رئیس سمپوزیوم و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر در این آئین گفت: در راستای رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی اجتماعی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی سیرجان با متریال سنگ، آغازشدو از بین آثار ارسالی شانزده اثر به مرحله نهایی و اجرایی دعوت شدند.

مدیر هنری سمپوزیوم با مرور روند برگزاری رویداد گفت: در کنار بهره‌گیری از هفده هنرمند مجسمه‌ساز و دستیاران آنها ، از ظرفیت هنرمندان سیرجانی و استان کرمان بهره گیری شد.

سید مجتبی موسوی افزود: در مجموع در کنار هنرمندان و دستیاران و عوامل اجرایی که به صورت مستقیم ایفای نقش می‌کردند، حدود ۴۵هنرمند در سمپوزیوم حضور داشتند که با پشتیبانی مثال زدنی شرکت گل‌گهر همراه بود.

وی ادامه داد: سنگ مرمریت استفاده شده مربوط به چشمه شیردوش کرمان بود. ۱۰۳ هنرمند اولیه شرکت کننده بیش از ۱۸۴ طرح به دبیرخانه فرستادند و از این تعداد ۱۷ هنرمند به مرحله نهایی سمپوزیوم راه یافتند.

در ادامه استاد سعید شهلاپور پیشکسوت مجسمه‌سازی کشوری یکی از داوران این سمپوزیوم گفت:خوشحالم که چنین مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی در این شهر وجود دارد‌‌ که بتواند امروز یکی از بهترین سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی ۲۰سال اخیر ایران را برگزار کند.

وی با بیان اینکه امکانات سمپوزیوم سیرجان جزو بهترین‌ها در مقایسه با کل سمپوزیوم‌هایی بود که تاکنون شرکت کرده‌ام، گفت: امیدوارم این رویداد تکرار و در دوره‌های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود چون هم شهر سیرجان هم مجموعه صنعتی گل‌گهر چنین ظرفیتی را دارد.

 در پایان مراسم از هفده هنرمند، دستیاران، ستاد اجرایی و مدیران شرکت گل‌گهر که در سمپوزیوم همکاری داشتند، تجلیل شد.




پایان کارسمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر سیرجان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? پایان کارسمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر سیرجان