پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری می‌رسد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پایانه صادراتی گلشن آرای جیرفت در پاییز ۱۴۰۰ خبر داد. ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ،  گفت: پایانه صادراتی گلشن آرا جیرفت که از ۸ سال گذشته […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پایانه صادراتی گلشن آرای جیرفت در پاییز ۱۴۰۰ خبر داد.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ،  گفت: پایانه صادراتی گلشن آرا جیرفت که از ۸ سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است در آبان یا آذرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: پایانه صادراتی گلشن آرا با استفاده از تجهیزات پیشرفته ظرفیت بسته بندی و صادرات ۶۰ هزار تن محصول کشاورزی را دارد.

اعظمی تصریح کرد: شرکت گلشن آرا در بخش مشارکت با کشاورزان، بذور مورد نظر را تهیه کرده تا در قالب کشاورزی قراردادی به کشاورزان تحویل و محصول نهایی را بسته بندی و صادر کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی‌ها و مقدمات لازم به منظور حضور و سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه صنایع لبنی و غذایی در جنوب استان کرمان فراهم شده است.

او افزود: کارشناسان این واحد تولیدی از منطقه بازدید کرده و مقرر شده است، اراضی به منظور احداث واحد‌های صنایع تبدیلی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند در حوزه کشاورزی قراردادی و صادرات محصولات فرآوری شده اقدام کنند.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در حوزه کشاورزی کمبود و عدم راه اندازی صنایع تبدیلی است، گفت: برخی از واحد‌های تولیدی تسهیلات ارزی و ریالی و زمین دولتی دریافت کرده اند، اما فعالیت و تولیدی ندارند، متاسفانه در شرکت نیلی صنعت عنبرآباد پس از گذشته یک سال هیچگونه پیشرفت فیزیکی در خط تولید سس هزار جزیره، رب گوجه فرنگی و آی کیو اف یا انجماد سریع نداشته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: محصولات متنوعی در جنوب استان کرمان از جمله سبزیجات تولید می‌شود که با استفاده روش انجماد سریع یا آی کیو اف، و روش‌های دیگر از جمله وکیوم و استریل می‌توان این محصولات را بدون استفاده از کامیون یخچال دار آن را نگهداری و صادر کرد.
انتهای پیام/




پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری می‌رسد

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری می‌رسد