پاکسازی جنگل انار شیطان اسفندقه

جنگل انار شیطان هوشک اسفندقه از توابع ضلع غربی منطقه حفاظت شده بحر اسمان در هفته زمین پاک از وجود زباله پاکسازی شد. محمد کمالی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: این یکی از چند ذخیره گاه ژنتیکی گونه جنگلی حفاظت شده (انارشیطان) است. او می گوید: با همت کارکنان حفاظت محیط زیست شهرستان […]

جنگل انار شیطان هوشک اسفندقه از توابع ضلع غربی منطقه حفاظت شده بحر اسمان در هفته زمین پاک از وجود زباله پاکسازی شد.

محمد کمالی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: این یکی از چند ذخیره گاه ژنتیکی گونه جنگلی حفاظت شده (انارشیطان) است.

او می گوید: با همت کارکنان حفاظت محیط زیست شهرستان در واحد‌های محیط طبیعی، آموزش و روابط عمومی اقدام لازم نسبت به ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی پیرامون روز زمین پاک اهمیت حفاظت از زمین و اینکه زمین میراث مشترک تمام نسل‌ها در تمام دنیاست انجام شد.

او می‌گوید:گلپرکی یا همان انار شیطان از نادرترین گونه‌هایی است که به صورت درخت و درختچه با گل‌های خوش‌رنگ در دل کوه در فصل بهار تا اوایل تابستان منظره‌ای وصف‌ناپذیر را به دوستداران طبیعت هدیه می‌کند.

کمالی گفت: نخستین زیستگاه گیاهی انار شیطان اسفندقه که در برابر دیدگان رهگذران و گردشگران نمایان می‌شود در مسیر روستای حسین‌آباد به سمت قرقطوئیه، به مساحتی حدود ۶۰ هکتار می‌باشد.

او می گوید:  زیستگاه بعدی انار شیطان با فاصله کمتر از ۴ تا ۵ کیلومتر در روستای هوشکی واقع شده که بوته‌های تنومند آن به نحوی است که انگار چندین مرتبه از زمین رویش کرده‌اند و نمایی خاص را به این منطقه داده است.

فت فتو کرمان کرمان




پاکسازی جنگل انار شیطان اسفندقه

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? پاکسازی جنگل انار شیطان اسفندقه