پاسخ امام جمعه کرمان به برخی شبهات پیرامون نماز

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به برخی شبهات پیرامون نماز پاسخ داد. حجت الاسلام والمسلمین”حسن علیدادی سلیمانی” امروز ۱۰ آبان ماه در همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نماز سمبلی از ارتباط شخص با خداست و همه عبادت ها در طول این است، پس اقم الصلواة اقامه […]

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به برخی شبهات پیرامون نماز پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین”حسن علیدادی سلیمانی” امروز ۱۰ آبان ماه در همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نماز سمبلی از ارتباط شخص با خداست و همه عبادت ها در طول این است، پس اقم الصلواة اقامه روزه و حج و هر عبادتی است.

وی به جایگاه نماز پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۸۰ آیه در قرآن و چندین هزار روایت در کتب روایی در خصوص نماز آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: جایگاه نماز در نظام عبادی دین این شأن و لیاقت را دارد که نماینده همه عبادت ها باشد و اولین عبادتی که در اسلام پیامبر به آن پرداخت نماز است و اصل نماز در قرآن هست اما کیفیت و شرایط و واجبات آن را پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله آموزش داد.

وی از شبهات نماز سخن به میان آورد و اظهار کرد: برخی شبهه ای مطرح می کنند و آن اینکه اگر پیامبر نماز را آموزش داده، برخی اذکار نماز که درباره خود پیامبر است آیا خود نیز در نمازشان آن را می گفتند؟ به طور مثال، در تشهد آیا خود شهادت بر رسالت  خود می دادند؟ اگر پیامبر، شهادت را نمی داد و ما را مأمور کرده پس نماز ما با پیامبر متفاوت است!

امام جمعه کرمان در ادامه به توضیح این شبهات پرداخت و افزود: پاسخ این است نمازی که ما می خوانیم دقیقا نمازی است که پیامبر خواند حتی شهادت بر رسالت خود می دادند و اگر نمی دادند، نمازشان دچار اشکال می شد زیرا نبی مکرم اسلام شخصیت حقیقی و حقوقی دارد.

وی ادامه داد: این یعنی اگر در اصول دین، نبوت است همانگونه که ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم انبیا به خصوص نبی مکرم اسلام هم باید به نبوت اعتقاد داشته باشد و شخصیت حقیقی او باید شهادت بر شخصیت حقوقی بدهد زیرا شخصیت حقوقی آنقدر بالا است که فعل خدا است.

علیدادی سلیمانی نبوت و امامت را فعل خدا دانست و در ادامه اظهار کرد: امتیاز اسلام و مدیریت آن بر سایر نگاه های مدیریتی دنیا این است فردی که شخص اول مدیریت در اسلام می شود، هر حکمی صادر می کند اول خودش باید اجرا کند و این هم درباره رسالت، هم امامت و هم ولایت فقیه است.

امام جمعه کرمان نماز را اولین عبادتی که پیامبر آموزش داد و اولین علامت ایمان که عملیاتی می شود، می داند و گفت: چرا جایگاه نماز با همه بزرگی و ارزشمندی که حتی اولین توقف گاه در قیامت است، در فروع دین است و در اصول نیست؟ زیرا اصول محدوده فعل خدا اما فروع محدوده فعل مکلف است.

وی با بیان این مطلب که نماز تحت مدیریت و سایه اصول برد پیدا می کند و الا ارزش آن فوق العاده پایین و توان آن کم می شود، تصریح کرد: در کربلا نماز تحت سایه امامت جامعه نبود و نمازی می تواند بُرد مأموریتی خود را انجام دهد که تحت مدیریت امام جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: همین نمازی که در راس فرایض و نماینده فرایض است اما با همه جلالت شان باید تحت اصول به ویژه امامت و رسالت قرار بگیرد وگرنه کسی را نجات نمی دهد.

به گزارش فت فتو، در پایان همایش از فعالان برتر امر نماز در سطح سپاه استان کرمان و شهرستان های تابعه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام




پاسخ امام جمعه کرمان به برخی شبهات پیرامون نماز

منبع:ایـسنا
? پاسخ امام جمعه کرمان به برخی شبهات پیرامون نماز