پاسخگویی به ۱۲ هزار نظریه مشورتی توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه

کرمان – فت فتو – معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: از ابتدای تشکیل این معاونت تاکنون به ۱۲ هزار نظریه مشورتی درج در سایت و مطرح شده از سوی قضات پاسخ داده شده و بزودی سامانه ای برای پاسخگویی به سئوالات حقوقی برای بهره گیری از ورود سئولات تکراری ایجاد می شود. […]

کرمان – فت فتو – معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: از ابتدای تشکیل این معاونت تاکنون به ۱۲ هزار نظریه مشورتی درج در سایت و مطرح شده از سوی قضات پاسخ داده شده و بزودی سامانه ای برای پاسخگویی به سئوالات حقوقی برای بهره گیری از ورود سئولات تکراری ایجاد می شود.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک با قضات استان کرمان افزود: تلاش می شود شبکه نخبگانی و پژوهشگر از همکاران اداری و قضایی دادگستری استان ها تشکیل شود تا موانع موجود در بحث اصلاح قوانین بر مبنای خرد جمعی و مشاوره رفع گردد.
وی به پیگیری های انجام شده به منظور ایجاد ساختارهای معاونت حقوقی در دادگستری استان ها نیز اشاره و بیان کرد: امید است بتوان با ایجاد سازوکار مناسب زمینه همکاری مناسب در استان ها را فراهم کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه، افزایش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی را از مشکلات عمده این قوه برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش شود ورودی پرونده ها به مراجع قضایی کاهش یابد.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای جهانی است، تصریح کرد: این شهید گرانقدر فقط مربوط به ایران و تشیع نیست و متعلق به جهان بشریت است زیرا با بصیرت، فهم، رشادت و اخلاص خود در برابر خط کور فتنه جهانی (داعش) ایستاد و توانست آن را زمین گیر کند و در ادامه استکبار جهانی را مجبور به عقب نشینی کرد.
وی اخلاص را از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد: سپهبد سلیمانی همواره در جلسات عمومی در جایی می نشست که کمتر در معرض دید دوربین ها باشد و کمتر دیده شود و به دلیل اخلاص خود در ارض و زمین ماجور و در آسمان ها معروف بود و این سرمایه نیاز همه ما است و باید تلاش کنیم که اخلاص در عمل، اندیشه و رفتار را در وجود خود پرورش دهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: باید تلاش کشود که کارمان برای خدا باشد زیرا هیچ کاری بدون انگیزه الهی ارزش ندارد و باید تمامی زندگی مان رنگ خدایی داشته باشد.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از نشانه های کار برای خدا این است که فرد خسته  نمی شود و منتظر تایید و تمجید دیگران نمی ماند، تاکید کرد: انسانی که برای خدا کار می کند، از انکار دیگران نیز ناراحت نمی شود.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهارداشت: در دستگاه قضایی عزیزانی هستند که شبانه روز برای جلب رضایت خداوند تلاش می کنند زیرا این دستگاه، امید و پناه مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین  قدرتی ضمن بیان این مطلب که دستگاه قضایی ماموریت های متعددی دارد که بخش عمده آن بر عهده همکاران قضایی است، گفت: همه ما به این نظام و خون شهدا بدهکار بوده و باید در این جهت تلاش شود و در آرا و تصمیمات خود به نحوی اقدام کنیم که ارزش هایی مانند مبارزه با ظلم و ستم، در کار خالصانه  متجلی شود.
وی یادآور شد: باید همواره به نحوی اقدام و رفتار کنیم که فرد در مراجعه به این دستگاه احساس عدالت کند و بر این مبنا قضات هنرمندانی هستند که با تصمیمات آگاهانه و مدبرانه خود امنیت، نظم، آرامش و امید را به جامعه باز می گردانند و زمینه ای را فراهم می کنند که متجاوزان به حریم ها و حرمت ها بدانند که افرادی هستند که در مقابل آنها می ایستند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در سال های اخیر که جهت گیری های قوه قضاییه تغییر کرده است، امیدی در جامعه ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به منظور تصدی ریاست قوه قضاییه، فردی را انتخاب کردند که از ابتدای انقلاب در درون این قوه رشد کرده و بسیار دقیق، مدیر، مدبر  و حساس است.
وی گفت: قضات باید در راستای اجرایی شدن سیاست های اعلامی قوه قضاییه از جمله کاهش ورودی، کاهش اوقات رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری، صلح و سازش و مبارزه با فساد تلاش های مضاعفی انجام دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که قضات باید بر روی پرونده های مربوط به فساد و افرادی که امنیت جامعه را بر هم زده اند، بسیار حساس باشند، تصریح کرد: بناست که از ظرفیت های قضات در استان ها در راستای تدوین لوایح، دستوالعمل ها و آئین نامه  ها به صورت برنامه ریزی شده و سازماندهی شده استفاده شود.




پاسخگویی به ۱۲ هزار نظریه مشورتی توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه

منبع:ایرنـا
? پاسخگویی به ۱۲ هزار نظریه مشورتی توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه