ویژگی واقعی شهدای اطلاعات در یادواره‌ها شناخته می‌شود

پدر شهید سید علی هاشمی گفت: از آن‌جا این شهدای اطلاعات مظلوم هستند با برگزاری یادواره‌ این شهدا ارزش و ویژگی واقعی‌شان در میان مردم بیشتر شناخته خواهد شد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» امروز نهم بهمن‌ماه است و در تقویم ایران روز اطّلاعات سپاه نام‌گذاری شده است، از این‌رو در استان‌های […]

پدر شهید سید علی هاشمی گفت: از آن‌جا این شهدای اطلاعات مظلوم هستند با برگزاری یادواره‌ این شهدا ارزش و ویژگی واقعی‌شان در میان مردم بیشتر شناخته خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» امروز نهم بهمن‌ماه است و در تقویم ایران روز اطّلاعات سپاه نام‌گذاری شده است، از این‌رو در استان‌های سراسر کشور مراسمی جهت گرامی‌داشت شهدای اطلاعات برگزار شد.

یکی از شهدای اطلاعات شاخص کرمان،شهید سید حمیدرضا هاشمی فرمانده اطلاعات سیستان و بلوچستان بود که هشتم مهرماه ۱۴۰۱ در اغتشاش و درگیری‌های زاهدان مورد اصابت گلوله تروریست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

پدر این شهید سید علی هاشمی صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت شهدای اطّلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران حضور داشت.
وی در ارتباط با این مراسم به خبرنگار سرویس اجتماعی این پایگاه خبری گفت: طبق دعوتی که از قبل شده بودم در مراسم صبح امروز و در تهران حضور یافتم تا در بزرگداشت شهدای اطلاعات سپاه شرکت کنم.
هاشمی ادامه داد: این مراسم در سال گذشته نیز برگزار شد اما امسال تغییرات بسیار کلی داشت و جنبه معنویی این مراسم بالا بود و خانواده‌های شهدای بسیاری حضور داشتند در حالی‌که این مراسم در سایر استان‌ها نیز برگزار شد.

پدر شهید سید علی هاشمی در توضیح معنوی بودن این مراسم عنوان کرد: نیروهای اطلاعاتی عموماً ناشناس هستند و مردم آن‌ها را نمی‌شناسند از این‌رو شناخت جامعه نسبت به این افراد بالا نیست از این‌رو با برگزاری این یادواره سعی بر شناخت شهدای اطلاعات است.

وی به اهداف برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: با برگزاری این یادواره‌ها ارزش و ویژگی واقعی شهدا در میان مردم بیشتر شناخته خواهد شد و از آن‌جا این شهدا مظلوم هستند و کم‌تر نام‌شان در میان مردم برده می‌شود بنابراین با این مراسم یاد و نامشان زنده خواهد ماند.

هاشمی به پسر شهیدش سید علی هاشمی اشاره کرد و گفت: پسرم مدت زمان هشت سال فرمانده اطلاعات سیستان و بلوچستان بود اما هیچ‌گاه کسی او را با لباس نظامی ندیده است و حتی من که پدر او بودم از نقش او آگاهی نداشتم اما با برگزاری این یادواره‌ها ابعاد شخصیتی، افکار و رفتار این شهدا بیشتر نمایان و شناسانده خواهد شد.

پدر شهید سید علی هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید پسرتان را به یک ویژگی‌ توصیف کنید، چه خواهد بود، گفت: اطاعت مطلق از ولایت فقیه رفتار ویژه پسرم بود، می‌توانم به جدیت بگویم که اگر میان من و حضرت آقا مقایسه‌ای پیش می‌آمد اما او با تمام احترامی که برای من قائل وده بدون شک مقام معظم رهبری را انتخاب می‌کرد البته این گفته من نیست همه دوستان و بزرگانی که با او رفت‌وآمد دارند به این ویژگی و اصل نسبت به شهید علی هاشمی ایمان دارند.

وی ادامه داد: تقوا ویژگی دیگری از این شهید بود و به گفته شهید بزرگ سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی « تا کسی شهید نباشی ،شهید نمی‌شوی»؛ شهید هاشمی تمام خصوصیات یک جوان مؤمن را یکجا داشت.

هاشمی بیان کرد: ویژگی‌هایی چون عاطفه، محبت نسبت به خانواده، محبت نسبت به همکاران،احترام به دیگران از جمله موضوعاتی است که زبانزد دوستان این شهید است.

پدر شهید سید علی هاشمی افزود: من به عنوان یک پدر هیچ‌وقت نماز شب پسرم را ندیدم اما کل همکاران و فرماندهان می‌گویند که هیچ‌گاه نماز شب او قضا نمی‌شد و این یعنی شهید سید علی هاشمی اهل تظاهر و ریا نبود.

وی با اشاره به این‌که شهید هاشمی اهل تبلیغات نبود، تشریح کرد: اکنون از کل ۱۸ سال خدمت این شهید حتی نیم ساعت فیلم و یا سخنرانی نداریم، گاهی به او می‌گفتم چرا د رجایی از تو فیلم نیست به من پاسخ می‌داد که پدر کار من عملیاتی است، وظیفه من چیز دیگری است، فیلم وتبلیغات را آنان که باید انجام می‌دهند، تکلیف من چیز دیگری است.

هاشمی تاکید کرد: شهید سید علی هاشمی خود را همیشه کوچکتر از دیگران می‌دانست و تنها به این فکر می‌کرد که باید وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد و رضایت خدا و مقام معظم رهبری در آن باشد.
انتهای خبر/ پسند
 




ویژگی واقعی شهدای اطلاعات در یادواره‌ها شناخته می‌شود

منبع:آرمـان
? ویژگی واقعی شهدای اطلاعات در یادواره‌ها شناخته می‌شود