ویژگی‌های حاج‌قاسم را به نشان تبدیل خواهیم کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال آینده دانش‌آموزان به یاد حاجقاسم نشان‌های غیرت، شجاعت، مردم‌دوستی، سخت‌کوشی، پرکاری و ولایت‌پذیری دریافت خواهند کرد و ان‌شاءالله به یاد او همه ویژگی‌هایش را به نشان تبدیل خواهیم کرد. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در  اجتماع فرزندان حاج‌قاسم گفت: : […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال آینده دانش‌آموزان به یاد حاجقاسم نشان‌های غیرت، شجاعت، مردم‌دوستی، سخت‌کوشی، پرکاری و ولایت‌پذیری دریافت خواهند کرد و ان‌شاءالله به یاد او همه ویژگی‌هایش را به نشان تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در  اجتماع فرزندان حاج‌قاسم گفت: : خدا را شاکرم که امروز در جایی نفس می‌کشم که حاج‌قاسم در آن نفس کشیده و در خدمت دانش‌آموزانی هستم که خون حاج‌قاسم در رگ‌هایشان جاری شده است.

صحرایی افزود: حاج‌قاسم عزیز در فرهنگ ما نماد یک ولی‌الله است؛ او اهل معنویت و اخلاص بود و نشان داد آن چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد نه پول است و نه ثروت، بلکه اخلاص و معنویت است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حاج‌قاسم نماد انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن است و نشان داد که برای انقلابی بودن نباید به هیچ حزب و جناحی وابسته باشی بلکه خط قرمز حاج‌قاسم انقلاب و نه منافع جناح، خط و خطوط بود.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم نماد شجاعت و تدبیر بود و امروز جمع  این دو در هر کسی باشد تغییر ایجاد می‌کند؛ او نماد مجاهدت و بردباری بود و نشان داد که می‌توان حتی تمام شبانه‌روز را خدمت کرد و خسته نشد.

صحرایی ادامه داد: حاج‌قاسم نماد فداکاری و نوع‌دوستی بود؛ او که مردم ایزدی عراق وقتی از چنگال داعش رهایی یافتند به حضرت مریم گفتند که آرام باش فرزند فاطمه(س) ما را نجات داده است.

وی مطرح کرد: حاج‌قاسم اهل درایت بود؛ آدمی باهوش و ساده ولی بسیار باتدبیر، او نماد سرباز امام و سرباز ولی بود و نماد قهرمان ملی در تاریخ ما شد.

صحرایی گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانانش واقعی‌ هستند و نه ساختگی، کشوری که قهرمانانش فقط در اسطوره‌ها نیستند، بلکه در جمع‌های ما زندگی می‌کنند؛ کدام قهرمان در تاریخ ایران هم‌چون حاج‌قاسم توانسته معادلات جهان را تغییر دهد؟ کدام قهرمانان هم‌چون یاران او، هم‌چون سید رضی توانسته است با دست خالی و یا اندکی امکانات چشم شیطان را کور کند؟

وی بیان کرد: حاج‌قاسم نماد پیروزی حق بر باطل و نماد پیروزی مستضعفان بر ظالمان است؛ او نماد دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در تاریخ ماست؛ حاج‌قاسم نه متعلق به ما که متعلق به آزادگان جهان است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حاج‌قاسم نوری است که خاموش نشدنی‌ است، شهادت او نشان داد که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد و امروز دشمن ببیند که چگونه شهید سلیمانی به مراتب قدرت‌مند‌تر از حاج‌قاسم سلیمانی است و این فرزندان حاج‌قاسم‌ هستند که امروز در ۷۳۰ منطقه آموزشی ایران گرد هم آمده‌اند تا نسل آرمانی را نشان دهند و بگویند ما فرزندان حاج‌قاسم و روبروی ظالم هستیم؛ این مکتب امام و رهبر انقلاب است.

وی افزود: فرزندان عزیزم اکنون که شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم نه در ایران که در جهان هستیم، دشمن بیش از هر زمان دیگری فهمید که چه غلط جبران‌ناپذیری کرد.

صحرایی تصریح کرد: دشمن فکر کرد که اگر حاج‌قاسم را حذف کند اندیشه او حذف می‌شود اما سنت خدا این‌گونه است، حاج‌قاسم عزیز امروز به مکتب ما تبدیل شده و در مدارس و کلاس‌های درس ما است.

وی گفت: امروز حاج‌قاسم نماد بصیرت ما است، نماد غیرت است، زمانی که در سن و سال شما بود برای پس دادن بدهی پدرش کار می‌کرد؛ نماد یقین به باورهای دینی است که دین می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، اگر به طور کامل به آن عمل کنیم؛ حاج‌قاسم نماد عبودیت و بندگی خداست، کسی که عزتش را از خدا گرفت.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: حاج‌قاسم نماد عشق به مردم است‌ و می‌گفت که ای مردم ایران جان من به فدایتان، شما را از خانواده و فرزندانم بیش‌تر دوست دارم؛ عشق به مردم مرام شهدا است.

وی عنوان کرد: مردمی که حاج‌قاسم خودش را فدایشان کرد او را از هر زمان دیگری بیش‌تر باور کردند و این دولت به عنوان دولت مردم تمام همتش آن است که راه حاج‌قاسم و نام، یاد و یاران او همواره پایدار بماند.

صحرایی گفت: در آموزش و پرورشی که آرمانش پروراندن نسل آرمانی همانند سلیمانی است، ویژگی‌های حاج‌قاسم به یک فرهنگ و باور تبدیل خواهد شد و سال آینده دانش‌آموزان به یاد حاج‌قاسم نشان‌های غیرت، شجاعت، مردم‌دوستی، سخت‌کوشی، پرکاری و ولایت‌پذیری دریافت خواهند کرد و ان‌شاءالله به یاد او همه ویژگی‌هایش را به نشان تبدیل خواهیم کرد.

انتهای خبر/ کارگرزاده 




ویژگی‌های حاج‌قاسم را به نشان تبدیل خواهیم کرد

منبع:آرمـان
? ویژگی‌های حاج‌قاسم را به نشان تبدیل خواهیم کرد