وقتی چادرهای مسافرتی به همراه سراها ترجیح داده می‌شوند

به گفته مهدی احمدی‌نژاد سه همراه‌سرای بیمار در شهر کرمان وجود دارد که امکاناتشان با هتل برابری می‌کند اما مردم مایلند در کنار بیمار خود و در چادرهای مسافرتی باشند. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، کافی‌ست که یک بعد از ظهر به خیابان‌هایی چون جهاد، یا فردوسی که مملو از ساختمان پزشکان […]

به گفته مهدی احمدی‌نژاد سه همراه‌سرای بیمار در شهر کرمان وجود دارد که امکاناتشان با هتل برابری می‌کند اما مردم مایلند در کنار بیمار خود و در چادرهای مسافرتی باشند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، کافی‌ست که یک بعد از ظهر به خیابان‌هایی چون جهاد، یا فردوسی که مملو از ساختمان پزشکان است، بروید آنگاه علاوه بر ترافیک شهری چهره‌ها و افرادی را می‌بینید که نوع پوشش و یا حرف زدنشان فریاد می‌زند اهل کرمان نیستند البته این موضوع را در بیمارستان‌های دولتی همچون شفا، باهنر و افصلی‌پور هم می‌توان دید.

 
 به گفته بسیاری از کارشناسان شهر کرمان پایلوت درمان برای شهرهای جنوب شرق کشور است از این رو به ازای ورود هر بیمار از شهرهای اطراف از جمله یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، حداقل دو همراه بیمار وارد شهر کرمان می‌شود.
 
البته تا این جای داستان همه چیز عادی و بلکه باعث خوشحالی‌ست چرا که این نشان از سطح دانش و توانمندی پزشکان و امکانات پزشکی شهر کرمان دارد اما داستان آن‌جا غم‌انگیز می‌شود که در کنار بیمارستان‌های دولتی کرمان، از جمله بیمارستان شفا، افضلی‌پور و باهنر شاهد پهن شدن چادرهای مسافرتی هستیم.
 
موضوعی که علاوه بر این‌که چهره شهر را نازیبا می‌کند در رابطه با مسائل بهداشتی نیز نگرانی ایجاد خواهد کرد البته به خوبی یاد داریم که این موضوع در دوران شیوع کووید ۱۹ نگرانی‌های بیشتری را در شهر برقرار کرده بود.
 
مسئولان شهر کرمان هریک در رابطه با حل این موضوع راهکاری در چنته دارند.
برای نمونه محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورا در نودمین جلسه شورای شهر کرمان به درخواست ساخت همراه‌سرای رضوان برای بیماران شهرستانی که همراه آنان باید در جوار بیمارستان بمانند اشاره کرده و گفته که این‌ درخواست از سوی نهاد خصوصی داده شده، تا با واگذاری زمینی از سوی شهرداری به صورت اختصاصی این همراه‌سرا ساخته شود زیرا طبق اکثریت اعضا این امر سبب  زیباسازی چهره شهری می‌شود که با ۹ رای موافق به تصویب رسید.
 
البته خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان بارها از امینی‌زاده در خصوص این‌که چه نهاد خصوصی این درخواست را داشته و قرار است چه نهادی زمین در اختیار دهد تا همراه‌سرای رضوان ساخته شود، سوال کرده اما تاکنون جوابی نشنیده است.
 
اما احمدی‌نژاد رئیس علوم‌پزشکی کرمان در خصوص راهکار این نهاد برای جمع شدن چادرهای مسافرتی در نزدیک بیمارستان‌های شهر به خبرنگار سرویس اجتماعی این پایگاه خبری بیان کرد:دو سال پیش در بیمارستان شهید باهنر همراه‌سرایی تاسیس شده است که دارای ظرفیت ۵۰ تخت برای خان‌ها و ۵۰ تخت برای مردان دارد.
 
احمدی نژاد بیان کرد: یک همراه‌سرا نیز در ابتدای هفت‌باغ به همت خیزیه یاس ساخته شده است و همچنین همراه‌سرای دیگری نیز در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و همراه سرای دیگری نیز به نان همراه‌سرای امام حسین (ع) نیز ایجاد شده است.
 
وی با تاکید بر‌این‌که موافقم تا گزارشی از همراه‌سراهای شهر کرمان داشته باشید، بیان کرد: وضعیت این همراه سراها همچون هتل‌های سطح شهر هستند اما باید گفت خوشبختانه تعداد چادرهای مسافرتی در اطراف بیمارستان‌ها بسیار کم شده، یادم است زمانی وارد بیمارستان شهید باهنر که می شدم تمام محوطه چادر بود.
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: همراه‌سراها دارای امکانات و خدماتی چون حمام، غذای گرم ، تخت و جایی نسبتا مناسب برای همراهان بیماران هستند اما گاهی همراهان بیمار خواستار این هستند تا نزدیک بیمارستانی باشند که بیمارشان بستری است.
انتهای خبر/ پسند




وقتی چادرهای مسافرتی به همراه سراها ترجیح داده می‌شوند

منبع:آرمـان
? وقتی چادرهای مسافرتی به همراه سراها ترجیح داده می‌شوند