وضعیت کرونایی استان کرمان شکننده است

کرمان- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان وضعیت کرونایی استان کرمان را شکننده عنوان کرد. به گزارش فت فتو، حمید شمس الدینی ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه در سطح کشور شاهد سیر نزولی مبتلایان به کرونا هستیم (به استثنا استان تهران که روند ثابتی دارد)، گفت: تا کنون بالغ بر […]

کرمان- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان وضعیت کرونایی استان کرمان را شکننده عنوان کرد.

به گزارش فت فتو، حمید شمس الدینی ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه در سطح کشور شاهد سیر نزولی مبتلایان به کرونا هستیم (به استثنا استان تهران که روند ثابتی دارد)، گفت: تا کنون بالغ بر ۴۸ میلیون واکسن کرونا وارد کشور شده و ۳۳ میلیون نفر واکسینه شده‌اند. در هفته گذشته ایران در مقام سوم بعد از آلمان و فرانسه با ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز تزریق واکسن را داشته است.

شمس الدینی افزود: شهرستان‌های قرمز در کشور از ۲۴۹ مورد به ۱۶۸ مورد رسیده است و اکنون ۲۰۹ شهرستان با وضعیت نارنجی در کشور داریم.

وی همچنین اظهار کرد: در ۷ استان کشور افزایش قابل توجه تردد طی روزهای پایانی شهریور ماه را داشته‌ایم. کرمان رتبه سوم افزایش ورود به استان را دارد و باید مراقبت بیشتری انجام بدهیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه این روند نزولی مبتلایان به کرونا را در استان شاهد هستیم، گفت: در استان ۴ شهرستان زرند، عنبرآباد، قلعه گنج و کوهبنان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رفسنجان، راور، ریگان، رودبار جنوب، سیرجان، شهربابک، فاریاب، کهنوج، کرمان، منوجان و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان ارزوئیه، انار، رابر، فهرج در وضعیت زرد هستند.

شمس الدینی ادامه داد: شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، سیرجان، شهربابک، کرمان و منوجان وضعیت بهتری نسبت به هفته گذشته دارند ولی شهرستان‌های عنبرآباد و کوهبنان از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز و شهرستان‌های راور و رودبارجنوب هم از زرد به نارنجی تبدیل شده‌اند که نشان دهنده شکننده بودن وضعیت است.

وی اظهار کرد: گروه‌های شغلی نزدیک به آن ۶ گروه شغلی که در وضعیت قرمز اجازه فعالیت نداشته‌اند مانند بستنی فروشی‌ها فقط به صورت بیرون بر اجاره فروش دارند و اگر مواردی مشاهده شود که در پیاده‌روها باعث تجمع و عادی انگاری شده‌اند با آنها برخورد می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در صورت صدور مجوز پیاده روی نمادین در سطح استان با بررسی دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و وضعیت هر شهرستان به صورت جداگانه در جلسه بعدی اعلام خواهد شد.

کد خبر ۵۳۰۲۰۰۱




وضعیت کرونایی استان کرمان شکننده است

منبع:مــهر
? وضعیت کرونایی استان کرمان شکننده است