وضعیت بیکاری زنان در استان کرمان از متوسط کشور بالاتر است

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: متاسفانه وضعیت بیکاری زنان در استان از متوسط کشور بالاتر است به طوری که نرخ بیکاری بانوان کرمانی ۲۶.۶ درصد و در کشور ۱۵.۸ است اما نرخ بیکاری مردان استان نسبت به کشور بسیار پایین تر است. محمدرضا وحیدی پیش از ظهر امروز ۲۰ آبان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: متاسفانه وضعیت بیکاری زنان در استان از متوسط کشور بالاتر است به طوری که نرخ بیکاری بانوان کرمانی ۲۶.۶ درصد و در کشور ۱۵.۸ است اما نرخ بیکاری مردان استان نسبت به کشور بسیار پایین تر است.

محمدرضا وحیدی پیش از ظهر امروز ۲۰ آبان ماه در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری درباره وضعیت بازار کار استان بیان کرد: براساس آخرین برآورد، چهار درصد از جمعیت کشور در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که ۳.۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال کشور در استان کرمان است، افزود: ۳.۷ درصد جمعیت فعال و ۳.۵ درصد جمعیت بیکار کشور در استان کرمان هستند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تاکید کرد: تقریباً وضعیت بیکاری استان کرمان مناسب است.

وی در خصوص نیروی کار نیز گفت: ۲.۴ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیروی کار افزایش یافته است. همچنین در این بازه نیم درصد نرخ جمعیت فعال استان و نرخ رشد جمعیت بیکاری ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

وحیدی در خصوص نرخ بیکاری و نرخ مشارکت نیز اظهار کرد: نرخ بیکاری در تابستان ۷.۴ درصد بوده در حالی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۹ درصد است و همچنین نیم درصد نرخ مشارکت افزایش یافته که بیانگر اشتغال پایدار در استان کرمان است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: متاسفانه وضعیت بیکاری زنان از متوسط کشور بالاتر است به طوری که نرخ بیکاری بانوان در استان کرمان ۲۶.۶ درصد و کشور ۱۵.۸ است اما نرخ بیکاری مردان استان نسبت به کشور بسیار پایین تر است. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به اشتغال زنان در استان کرمان داشته باشیم.

وی افزود: در تابستان نرخ بیکاری زنان ۲۴.۹ درصد و در مردان ۴.۴ درصد بوده و تقریباً نرخ بیکاری در آقایان به نرخ طبیعی رسیده است. نرخ مشارکت بانوان ۱۱.۶ و در مردان ۶۸ درصد است.

وحیدی درباره وضعیت شهری و روستایی نیز گفت: نرخ بیکاری در جمعیت شهری نزدیک به نرخ متوسط کشور است و در روستاهای استان کرمان کمتر از متوسط کشور است.

وی با بیان اینکه استان کرمان جایگاه ششم کشوری به لحاظ کاهش نرخ بیکاری را دارد، اظهار کرد: رتبه استان کرمان در اشتغال ناقض ( تعداد کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند و خواهان کار هستند)، سوم است زیرا اشتغال در استان کرمان پایدار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تاکید کرد: وضعیت اشتغال در مردان مطلوب است اما برای زنان باید برنامه‌ریزی بیشتری شود.

وی با اشاره به پایش محیط کار اظهار کرد: استان کرمان رتبه دوازدهم کشوری در فضای کسب و کار را کسب کرده و این فضا مطلوب شده است.

وحیدی با اشاره به مولفه‌های وضعیت فضای کسب و کار، اظهار کرد: در فرایندهای اداری بیشتر باید کار کنیم.

وی دسترسی به حامل‌های انرژی و شفاف نبودن آمار و اطلاعات را از علل کاهش رتبه فضای کسب و کار استان برشمرد و تاکید کرد: استان کرمان رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری را دارد.

انتهای پیام




وضعیت بیکاری زنان در استان کرمان از متوسط کشور بالاتر است

منبع: ایـسنا
? وضعیت بیکاری زنان در استان کرمان از متوسط کشور بالاتر است