وضعیت آب شرب انار بحرانی شد

سطح مخزن آب شرب انار به طور بی‌سابقه‌ای پایین و حدود ۷۰ سانتی متر آب در مخزن است که تهدید جدی برای شهرستان است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از صدای انار؛ مسئولین شهرستان انار با توجه به بحران کم‌آبی از منبع ذخیره آب شرب شهرستان بازدید کردند. اسلامی […]

سطح مخزن آب شرب انار به طور بی‌سابقه‌ای پایین و حدود ۷۰ سانتی متر آب در مخزن است که تهدید جدی برای شهرستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از صدای انار؛ مسئولین شهرستان انار با توجه به بحران کم‌آبی از منبع ذخیره آب شرب شهرستان بازدید کردند.

اسلامی رئیس آبفا شهرستان انار در این بازدید گفت: متاسفانه وضعیت آب شرب انار بسیار بحرانی است و با توجه به اینکه چهار چاه موتور همزمان آبکشی را انجام می‌دهند مخزن بسیار خالی است و اگر یک چاه موتور ما خدایی نکرده از مدار خارج شود، شهر انار چند ساعت آب شرب فقط خواهد داشت.

در این بازدید صالحی فرماندار انار به رییس آبفا دستور پلمپ کنتورهای آب شهرداری انار که برای مصارف فضای سبز استفاده می‌شود را دادند.

وی افزود: اگر الگوی مصرف رعایت نشود متاسفانه جیره بندی آب در شهر انار شروع خواهد شد تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی امام جمعه انار ضمن بازدید از مخزن ابراز نگرانی کرد و گفت: باید الگوی درست مصرف کردن را فرهنگ‌سازی کرد و شهروندان به جد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی در ادامه گفت: خط لوله آب خلیج فارس از کنار شهر انار رد شده اما یک انشعاب برای انار دیده نشده است و خوشبختانه به اتفاق فرماندار انار رایزنی‌ها برای تخصیص آب از این خط لوله پیگیری شده که انشاالله در آینده این موضوع محقق شود

لازم به ذکر است سطح مخزن آب شرب انار به طور بی‌سابقه‌ای پایین و حدود ۷۰ سانتی متر آب در مخزن است که تهدید جدی برای شهر است و می‌طلبد شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

متاسفانه گزارش شده در سطح شهر تعدادی از کشاورزان تانکرهای سمپاشی را داخل منازل برده و تانکرها را از آب شرب پر  و جهت سم‌پاشی استفاده می‌کنند، که این‌ کار از نظر شرعی و قانونی و حقوق شهروندی درست نیست.

انتهای خبر/انار
 




وضعیت آب شرب انار بحرانی شد

منبع:آرمـان
? وضعیت آب شرب انار بحرانی شد