وضعیت آب در رفسنجان و انار بحرانی است

فت فتو ـ گروه اقتصاد: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: «وضعیت آب در شهرستان‌های رفسنجان و انار بحرانی است». حجت‌الاسلام جلالی افزود: «باید مشکل خرده‌مالکی در باغات رفسنجان و انار حل شود که کشاورزان بتوانند از سیستم‌های نوین آبیاری برای افزایش بهره‌وری آب بهره‌مند شوند». به گزارش فت فتو به نقل از […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: «وضعیت آب در شهرستان‌های رفسنجان و انار بحرانی است».

حجت‌الاسلام جلالی افزود: «باید مشکل خرده‌مالکی در باغات رفسنجان و انار حل شود که کشاورزان بتوانند از سیستم‌های نوین آبیاری برای افزایش بهره‌وری آب بهره‌مند شوند».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا کرمان، وی ۲۸ بهمن‌ماه با اشاره به نشست خود با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: «در این جلسه مباحثی در خصوص آب، اراضی ملی فاقد سند و کشت‌های جایگزین مطرح شد».

وی با بیان اینکه بنا به گفته کارشناسان بیش‌ترین مصرف آب یعنی بیش از ۹۰ درصد در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، ادامه داد: «باید کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری و روش‌های علمی استفاده کنند که میزان برداشت در واحد سطح افزیش یابد و کشاورزی شهرستان هم حفظ شود».

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: «مشکل خرده مالکان باید حل شود که بتوانند به‌صورت تجمیع باغ‌ها از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده کنند و جهاد کشاورزی و پژوهشکده پسته نسبت به آموزش و ارائه امکانات به کشاورزان ورود کنند که فعالان این حوزه، بیش از این متضرر نشوند». / الف

 




وضعیت آب در رفسنجان و انار بحرانی است

منبع: خبر کرمان
?
وضعیت آب در رفسنجان و انار بحرانی است

: اخبار استان کرمان – اقتصادی