وصول مالیات از صادرات موادخام معدنی متوقف شد

اخذ مالیات علی‌الحساب ۲ درصدی از صادرات مواد خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی با دستور وزیر اقتصاد، از امروز متوقف شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به‌موجب بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات همه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، […]

اخذ مالیات علی‌الحساب ۲ درصدی از صادرات مواد خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی با دستور وزیر اقتصاد، از امروز متوقف شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به‌موجب بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات همه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مشمول مالیات و عوارض صادراتی شد و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف به وصول منابع و مالیات بر درآمد این بند شد.

با توجه به این تبصره از قانون بودجه، سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مکاتبه‌ای به گمرک ابلاغ کردند که به استناد ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، هم‌زمان با وصول عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام مشمول، نسبت به وصول علی‌الحساب مالیات به میزان ۲ درصد ارزش صادراتی اقدام کند و گمرک نیز طی بخشنامه‌ای در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲ این موضوع را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد تا از ابتدای مهرماه سال جاری این مالیات را وصول کنند.

در ادامه با توجه به اعتراض صادرکنندگان مشمول این تبصره، این موضوع در صد و بیستمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که شب گذشته (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد، قرار گرفت و مقرر شد تا وزارت امور اقتصادی و دارایی اصلاحیه و لغو بخشنامه شماره ۸۹۲۲۸۲/۸۶ مورخ سوم مهر ۱۴۰۲ را ابلاغ کند و گمرک جمهوری اسلامی ایران از امروز (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) اجرای بخشنامه مذکور را متوقف کند.

 پیرو این نشست و با عنایت به مصوبه بالا، بلافاصله با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بخشنامه شماره ۲۴۶۸۸۸/۲ مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به گمرک ایران مبنی‌بر توقف اجرای وصول علی‌الحساب مالیات به میزان ۲ درصد از این تاریخ ابلاغ شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم




وصول مالیات از صادرات موادخام معدنی متوقف شد

منبع:آرمـان
? وصول مالیات از صادرات موادخام معدنی متوقف شد