وزیر جهاد: کرمان امسال شرایط سختی در حوزه کشاورزی داشت

کرمان – فت فتو – وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال سخت ترین و بدترین سال در حوزه کشاورزی برای استان کرمان بود و در ابتدای سال سرما زدگی خسارت زیادی زد و اخیرا در سیل نیز قسمت زیادی از باغات و مزارع خسارت دیده اند و وضعیت بسیار سختی برای کشاورز ایجاد شده است که […]

کرمان – فت فتو – وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال سخت ترین و بدترین سال در حوزه کشاورزی برای استان کرمان بود و در ابتدای سال سرما زدگی خسارت زیادی زد و اخیرا در سیل نیز قسمت زیادی از باغات و مزارع خسارت دیده اند و وضعیت بسیار سختی برای کشاورز ایجاد شده است که امهال وام های کشاورزان را به همین دلیل باید دنبال کرد.

به گزارش فت فتو، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در نشست شورای اداری کرمان افزود: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در مصوبات سفر هیات دولت در استان کرمان اختصاص یافت که از این میزان یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان برای شمال و مابقی برای جنوب استان است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله احیا و نوسازی باغات، ایجاد باغ نهال مادری، آبخیزداری، آبخوان داری، مقابله با بیایان زایی، رفع تداخل اراضی کاداستر، حمایت از عشایر و سامانه استقرار عشایر، تاسیس استخرهای ماهیان خاویاری، واکسیناسیون دام ها، مبارزه با آفات نباتی، توسعه اقدامات دانش بنیان در بخش کشاورزی و در حوزه دام و طیور است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استان کرمان تابلوی زیبای محصولات کشاورزی و باغی است و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد در این استان وجود دارد و بیش از هفت میلیون تن تولیدات در این استان حاصل می شود.

وی تصریح کرد: ۲۶۰ هزار نفر در استان کرمان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و حدود ۳۰ درصد اشتغال استان در این حوزه است.

ساداتی نژاد با اشاره به این مطلب که استان کرمان در تولید پسته و خرما رتبه اول را دارد، تاکید کرد: امسال با غیرت کشاورزان این استان، ۲ برابر سال گذشته گندم تحویل شده است.

وی بیان کرد: باید حتما تسهیلاتی اختصاص دهیم که کشاوزان بتوانند وارد کشت سال آینده شوند.

نشست شورای اداری استان کرمان با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی و جمعی از وزرا و مسئولان در تالار برق کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور




وزیر جهاد: کرمان امسال شرایط سختی در حوزه کشاورزی داشت

منبع: ایرنـا
? وزیر جهاد: کرمان امسال شرایط سختی در حوزه کشاورزی داشت