وزیر آموزش و پرورش: مکتب شهید سلیمانی “مکتب تربیتی” آموزش و پرورش می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب تربیتی است و حاج قاسم یک الگوی تربیتی را در دل یک جنگ سخت ایجاد ‌کرد. – اخبار استانها – یوسف نوری در حاشیه زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه توفیقی نصیب ما شد‌ که در […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب تربیتی است و حاج قاسم یک الگوی تربیتی را در دل یک جنگ سخت ایجاد ‌کرد.

– اخبار استانها –

یوسف نوری در حاشیه زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه توفیقی نصیب ما شد‌ که در شب شهادت سردار دل‌ها و شهید پورجعفری در دیار کریمان باشیم، اظهار داشت: آنچه که حاج قاسم را برجسته کرد و به عنوان قله‌ای در جریان مبارزات انقلابی  جهان معرفی کرده‌ از خودگذشتگی شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه از خودگذشتگی شهید سلیمانی با جهت و هدف بود، ادامه داد: جهت و هدف شهید‌ سلیمانی ولایت و گذشت و ایثار و فداکاری در راه نجات انسان‌ها به ویژه در راه مکتب تشیع و اسلام بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید سلیمانی این را به عنوان یک ودیعه برای ما به ارمغان گذاشت تا یادمان نرود که این شهید عزیز با اخلاص، از خودگذشتگی و رشادت به اینجا رسیده است، گفت: نسل جوان ما که حاج قاسم را به عنوان الگو قرار ‌داده‌اند باید کاری کنند که در آینده هم مثل حاج قاسم باشند.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در ترویج مکتب شهید سلیمانی، بیان کرد: در این راستا بخشی از کار انجام شده اما زوایای زندگی حاج قاسم از منظرهای مختلفی باید نگاه و دیده شود.

نوری با بیان اینکه حاج قاسم یک الگوی تربیتی را در دل یک جنگ سخت ایجاد ‌کرد، گفت: نسبت حاج قاسم در زندگی، نسبت حاج قاسم در زندگی خانوادگی و در انجام امور خیریه، در عبادات و در تمام امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید مد نظر قرار گیرد و بعد نظامی تنها یک جنبه زندگی شهید سلیمانی است.

وی با ابراز اینکه به مکتب شهید سلیمانی باید به عنوان یک مکتب تربیتی نگاه شده و تمام زوایا و برنامه تربیتی آن به نسل آینده منتقل شود، افزود: تا کنون کارهای خوبی در کتب درسی، در برنامه درسی و در برنامه کلی آموزش و پرورش انجام شده است و البته این کار باید با دقت و عمق بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/۵۱۱/

 




وزیر آموزش و پرورش: مکتب شهید سلیمانی “مکتب تربیتی” آموزش و پرورش می‌شود

منبع: تسنــیم
? وزیر آموزش و پرورش: مکتب شهید سلیمانی “مکتب تربیتی” آموزش و پرورش می‌شود