ورود آب رودخانه گیودری به رفسنجان/ تلاش مردم برای تغییر مسیر سیل

کرمان – رودخانه گیودری از عصر امروز طغیان کرده و پیش بینی می شد حجم عظیم آب این رودخانه وارد شهر رفسنجان شود. به گزارش فت فتو، تصاویر ارسالی از رودخانه‌های آلاچیق و گیودری که عصر شنبه منتشر می‌شد نشان می‌داد حجم عظیمی از آب وارد رودخانه‌های حاشیه شهر رفسنجان شده است. رفسنجان شهری که […]

کرمان – رودخانه گیودری از عصر امروز طغیان کرده و پیش بینی می شد حجم عظیم آب این رودخانه وارد شهر رفسنجان شود.

به گزارش فت فتو، تصاویر ارسالی از رودخانه‌های آلاچیق و گیودری که عصر شنبه منتشر می‌شد نشان می‌داد حجم عظیمی از آب وارد رودخانه‌های حاشیه شهر رفسنجان شده است.

رفسنجان شهری که طی سال‌های اخیر یکی از بی آب ترین شهرستان‌های استان بود و سطح چاه‌های آب این شهر به ۲۵۰ متر می‌رسید و آب چاه‌ها شور شده بود تنها طی یک هفته به کانون سیلاب در استان کرمان تبدیل شد.

هشدار زرند رنگ قرمز گرفت

این شهر طی چهار شب گذشته بارها شاهد طغیان رودخانه‌های حاشیه‌ای بوده است و آب بارندگی در ارتفاعات داوران و سرچشمه وارد محله‌های حاشیه‌ای این شهر شد.

هشدار تخلیه روستاهای اطراف رفسنجان طی ۲ شب گذشته تکرار شد و امشب نیز روستاهای در معرض سیل این شهرستان تخلیه شدند اما در شهری که زیر ساختش هیچ گاه برای مقابله با چنین سیلابی آماده نشده بود از حدود ساعت ۹ امشب شاهد ورود آب است و هشدار زرد سیل که عصر شنبه صادر شده بود حالا در بامداد یکشنبه به هشدار قرمز تبدیل شده است.

ورود سیلاب به محله‌های شهر

بسیاری از خیابان‌های شهر شاهد جاری شدن آب است و مغازه‌ها و خانه‌های اطراف شهرک جهاد، فرهنگیان، بلوار امام علی، هزار واحدی اسماعیل آباد، اکبرآباد و دهنو هشدار تخلیه دریافت کرده‌اند و از مردم خواسته شده است در حسینه ثارالله، دانشگاه ولی عصر و ورزشگاه تختی پناه بگیرند.

در بلوار امام حسین و بلوار جمهوری اسلامی نیز مملو از آب شده است و مردم تلاش می‌کنند از ورود سیل به خانه‌های خود ممانعت کنند، برخی از مردم کیسه‌های شن را مقابل درب خانه‌ها قرار داده‌اند اما جریان آب در برخی از معابر و خیابان‌ها شدید است.

مردم در مکان‌های امن ساکن شوند

در بلوار طالقانی نیز سیلاب با شدت زیاد در جریان است و سمت انتهای بلوار سیل در جریان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی رفسنجان با اشاره به خطر جدی سیلاب برای مردم و ساکنان شهر از مردم خواسته به هیچ عنوان در شهر تردد نکنند و خود را به مکان‌های دور از سیل برسانند.

دقایقی قبل سیل در خیابان مفتح و پردیس نیز جاری شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان ضمن بحرانی خواندن سیلاب در این شهرستان از مردم خواست حفظ جانشان را در اولویت قرار دهند و در مسیر سیلاب قرار نگیرند.

حسین رضایی گفت: مکان‌های امنی برای مردم در نظر گرفته شده و با تمام توان در حال سد کردن راه سیلاب و کنترل شرایط موجود هستیم.

وی از تشکیل ستاد بحران و حضور گسترده امداد گران هلال احمر، بسیجیان و سپاه برای کمک به مردم خبر داد.

کد خبر ۵۵۵۱۷۲۰




ورود آب رودخانه گیودری به رفسنجان/ تلاش مردم برای تغییر مسیر سیل

منبع: مــهر
? ورود آب رودخانه گیودری به رفسنجان/ تلاش مردم برای تغییر مسیر سیل