وجود بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

حجت الاسلام سهرابی گفت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که همواره آن ها، یکی از میدان داراران مسائل اجتماعی بوده اند. صبح امروز همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان کرمان در مسجد جامع بم برگزار شد. حجت الاسلام سهرابی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این مراسم گفت: در کشور […]

حجت الاسلام سهرابی گفت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که همواره آن ها، یکی از میدان داراران مسائل اجتماعی بوده اند.

صبح امروز همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان کرمان در مسجد جامع بم برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این مراسم گفت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد و هیئت‌های مذهبی همواره  یکی از میدان داران مسائل اجتماعی بو ده اند و در شرایط کرونا  پرچم داری کردند و وظیفه خود را نسبت به سید الشهدا(ع) انجام دادند. 

به گفته او هیئت‌های مذهبی، خدمت گزار و‌ پشتوانه مردم در شرایط کرونا بودند. 

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور می گوید: هیئت‌ها تعهدی دارند و هیچ وقت تعطیلی ندارند و در هر شرایط اجتماعی، وظیفه خود را به خوبی عمل می‌کنند و امسال هم مانند سال‌ها و قرن‌های گذشته مراسم عزاداری را انجام می دهند.

به گفته او عزاداری بم، یک‌نماد جهانی  شده است و  عزاداری مردم بم به عنوان  یک‌نمونه عزاداری با نماد منظم عزاداری در کشور مطرح است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت:  امروز روسای هیئت‌های مذهبی از سراسر استان کرمان به منظور برنامه ریزی بهتر برای عزاداری امام حسین (ع) در بم دور هم‌جمع شدند. 

او می گوید: عزاداری بم، مدال کشوری و جهانی عزاداری را به خود گرفته و تبدیل به یک‌نماد شده و  بقیه شهرستان‌ها به آن اقتدا کرده اند و عزاداری‌های خود را  تجمعی برگزار  می کنند تا شور عزاداری خود را در محرم به دنیا نشان دهند. 

حجت الاسلام حقانی، رییس تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: همه ساله قبل از شروع محرم، تمام هئیت‌های مذهبی استان کرمان دور هم جمع می شوند تا با هم‌فکری، هم افزایی و جهاد تبیین  بتوانند در ماه محرم ، عزاداری ها را به شور محتوایی بیشتر نزدیک کنند. 

او می گوید در استان کرمان، ۲ هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد که با شور و نگاه مردمی، عزاداری های ماه محرم انجام‌ می شود. 

به گفته حجت الاسلام حقانی امیدواریم امسال با توجه به شرایط بهتر کرونا نسبت به سال‌های گذشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عزاداری های با شور مردمی بیشتری را شاهد باشیم. 

حجت الاسلام علی آبادی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی بم‌گفت: در شهرستان بم ۲۰۰ هیئت مذهبی فعال در ایام‌محرم فعالیت می کنند و امسال به یاری خدا در روزهای  تاسوعا و عاشورا، همچون سال های قبل، عزاداری مردم بم در میدان امام خمینی (ره) با شکوه خاص خودش برگزار می‌شود.

حجت السلام دانشی، امام‌جمعه بم‌گفت: نوکری اهل بیت (ع) برای شما خادمان امام‌حسین (ع) یک افتخار است؛ زیرا محبت  حضرت علی (ع) و اولاد ایشان همیشه تا قیامت در دل ما شیعیان است. 

فت فتو کرمان کرمان




وجود بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? وجود بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور