واگذاری ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۲ هزار واحد در سطح کل استان درحال احداث است و به زودی هزار ۲۰۰ واحد آن واگذار می‌شود. رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با اشاره به تشریح آخرین وضعیت تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۲ هزار واحد در سطح کل استان درحال احداث است و به زودی هزار ۲۰۰ واحد آن واگذار می‌شود.

رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با اشاره به تشریح آخرین وضعیت تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر تأمین زمین به وضعیت مطلوبی در استان کرمان رسیده است.

وی با بیان‌ اینکه اکثر شهرهای استان تأمین زمین به اتمام رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان کرمان هنوز به علت برخی مشکلات تأمین زمین ادامه دارد و در مابقی شهرها این مشکل رفع و مصوب شده است که واگذاری زمین را به‌صورت انفرادی یا گروه‌های ساخت دو یا سه طبقه داشته باشیم و عملاً انبوه‌سازی صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: در خصوص طرح جوانی جمعیت ۹۹۰ قطعه زمین را برای خانواده‌های بیش از دو فرزند در نظر گرفته‌ایم که واگذار شده‌اند، ان‌شاءالله در دو مقطع زمانی ایام‌الله دهه‌فجر و تا پایان سال ۳ هزار قطعه زمین دیگر نیز واگذار خواهد شد.

حافظی ادامه داد: در حوزه ساخت‌‌وساز تاکنون ۱۲ هزار واحد در سطح کل استان در قالب ‌های مختلف درحال احداث است، اعم از مسکن‌های حمایتی به‌صورت ساخت‌وساز توسط دولت، چه به صورت واگذاری زمین به خود مردم و ساخت توسط آن‌ها، چه خود مالکی و چه بافت‌های فرسوده و مسکن‌های روستایی در دست احداث است.

وی تأکید کرد: تا پایان امسال هم در حد‌ود بیش از هزار و ۲۰۰ واحد را می‌توانیم آماده کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اذعان کرد: تا به امروز هنوز تصاحب زمین‌های مازاد دستگاه‌ها نیز در وضعیت مطلوبی نیست زیرا نامه‌نگاری‌های بسیاری انجام شده و از برخی قسمت‌های دستگاه‌ها توانسته‌ایم زمین مازاد را تصرف کنیم و برخی دیگر هنوز نتواسته‌ایم.

حافظی با بیان اینکه تصرف زمین‌ مازاد دستگاه‌های دولتی طبق قانون و دستور رئیس جمهور است، عنوان کرد: متأسفانه تعداد کثیری از دستگاه‌ها هنوز به این دستور ریاست جمهوری توجهی نکرده‌اند، زیرا یکی از زمین‌هایی که در ماده ۱۰ قانون جهش مسکن در اختیار یک دستگاه دولتی بوده است‌ و به تملک در آمده بود، رایزنی‌هایی صورت گرفته و زمین بازپس گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دستگاه‌ها هر راهی را می‌روند که زمین مازاد خود را به دولت ندهند و اگر هم به تملک درآمد دوباره آن‌قدر رایزنی می‌کنند تا آن را پس بگیرند، اما ما پیگیر هستیم تا همچنان در تملک دولت باشند.

انتهای خبر/ طهماسبی




واگذاری ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان سال

منبع:آرمـان
? واگذاری ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان سال