واگذاری کارگاه‌های آماده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه ثارالله کرمان گفت: برای رشد تحقیق و توسعه کارگاه‌هایی در شهرک صنعتی کرمان ایجاد شده است که به فناوران واگذار می‌شود. حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص اهداف ایجاد شهرک فناوری پردیس در شهرک صنعتی شماره دو کرمان گفت: این […]

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه ثارالله کرمان گفت: برای رشد تحقیق و توسعه کارگاه‌هایی در شهرک صنعتی کرمان ایجاد شده است که به فناوران واگذار می‌شود.

حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص اهداف ایجاد شهرک فناوری پردیس در شهرک صنعتی شماره دو کرمان گفت: این مجموعه با هدف توسعه واحدهای دانش‌بنیان و فناور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به‌صورت کلی در راه توسعه دانش‌بنیان‌ها سه مفهوم اساسی وجود دارد که اولین مفهوم شتاب‌دهنده‌هاست که به عنوان استارتاپ‌ها برمی‌گردد و برعهده دانشگاه‌های سراسر کشور است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت در سپاه ثارالله کرمان افزود: دومین مفهوم را «مهارت‌آموزی» است که بر‌می‌گردد به سازمان فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌های وابسته به آن، سومین مفهوم نیز «رشد» است که در حوزه شرکت‌های صنعتی است.

قاسم‌پور تأکید کرد: مهمتر از مفاهیم عنوان شده ارتباطی است که بین آنها وجود دارد، خدا را شاکریم که در استان کرمان، اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است و مجموعه بسیج مهندسین صنعت نیز در کنار تیم اقتصادی استان تلاش می‌کند تا ارتباط بین دانشگاه‌ها (شتاب‌دهنده و مهارت‌آموزی) و تحقق مفهوم رشد را به‌صورت مفید برقرار کنیم.

وی مدعی شد: یکی از نقش‌های مهمی که بسیج مهندسین صنعت دنبال می‌کند، ایجاد پیوند بین علم و صنعت و در نهایت توسعه است و با ایجاد مجموعه پردیس فناوری در شهرک صنعتی قدم مهمی در راستای ایجاد پیوند بین سه مفهوم شتاب‌دهنده‌ها، مهارت‌آموزی، رشد برداشته می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین‌صنعت ادامه داد: در مجموع شرکت‌های با محصولات دانش‌بنیان می‌توانند به عنوان یک موتور محرک عمل کنند و در بحث ایجاد مشاغل جدید بسیار موثر باشند این مجموعه در مرحله اول چهار واحد افتتاح شد و در مرحله بعدی نیز هشت واحد را ایجاد خواهد کرد و کار به صورت جدی آغاز خواهد شد.

قاسم‌پور اذعان کرد: یکی از اهداف ما توسعه دانش‌بنیان‌هاست و کاری که درحال انجام است، هم بحث سازماندهی شرکت‌های فناور است و هم اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان عملاً امکان ایجاد یک واحد تولیدی را اعم از خرید زمین تا ساخت مکان را ندارند بتوانند با حمایت استان یک محل برای کار و تحقیق داشته باشند.

وی افزود: واحدهای فناور و دانش‌بنیانی که توان ساخت یک واحد تولیدی را ندارند می‌توانند با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی از این مجموعه کارگاهی پردیس فناوری استفاده کنند.

مسئول بسیج مهندسین صنعت اذعان کرد: امیدواریم که با واگذار یک کارگاه تحقیقاتی و تولیدی به این واحدهای دانش‌بنیان مسیر توسعه و رشد اقتصادی استان رقم بخورد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




واگذاری کارگاه‌های آماده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان

منبع:آرمـان
? واگذاری کارگاه‌های آماده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان