واکنش مقام ارشد قضایی کرمان به ماجرای نزاع مرگبار رفسنجان

فت فتو/کرمان مقام عالی قضایی در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مجازات بازدارنده برای افراد مجرم در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد می افزاید: اتباع کشور افغانستان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران و خاک ایران، خاک افغانستان نیست که هر کسی هر کاری که بخواهد، بتواند در آن […]

فت فتو/کرمان مقام عالی قضایی در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مجازات بازدارنده برای افراد مجرم در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد می افزاید: اتباع کشور افغانستان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران و خاک ایران، خاک افغانستان نیست که هر کسی هر کاری که بخواهد، بتواند در آن انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی درباره حضور اتباع خارجه در کشور به فت فتو می گوید: وجود اتباع خارجی، مخصوصا افاغنه تهدیدی برای کشور به حساب نمی آیند بلکه یک فرصت است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

او از ارتباطات فرهنگی خوب بین مردم ایران و افغانستان در طول تاریخ سخن گفت و در ادامه می افزاید: بخشی از نیاز بازار کار ایران توسط افاغنه تامین می شود و کشور افغانستان بالقوه در بحث دور زدن تحریم ها به ما کمک شایانی کرده است.

به اعتقاد رئیس کل دادگستری استان کرمان باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و به اتباع افغان به عنوان یک تهدید، نباید نگاه کرد بلکه حضور آنها در مجموع یک فرصت برای کشور است.

مقام عالی قضایی در استان کرمان به حضور بالای افاغنه در منطقه رفسنجان نیز اشاره کرد و می افزاید: اگر افاغنه از منطقه رفسنجان و نوق جمع آوری و خارج کنیم، این مناطق در بحث کارگری به ویژه در ایام پسته چینی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

حمیدی با بیان این مطلب که در هر قشری بزهکار هم وجود دارد، اظهار کرد: نباید امنیت کشور و مردم مان را با هیچ چیز عوض کنیم و حتما باید امنیت مردم تامین شود.

او با یادآوری حادثه نزاع مرگبار در منطقه نوق رفسنجان که منجر به فوت ۶ تبعه افغانی و ۴ ایرانی شد به فت فتو می گوید: اتفاق بسیاربدی بود و این موضوع ۱۰۰ درصد اختلافات شخصی بوده و ابتدا درگیری از بین افغانی ها آغاز شده است و از ۱۰ نفر کشته شده، ۶ نفر آنها افغان بوده اند و هموطنان ما نیز توسط این شرور مورد حمله قرار گرفته اند.

بازدید رییس کل دادگستری استان و دادستان کرمان از خبرگزاری فت فتو

«مراقبت و مدیریت از مرزها الزامی است و در آن شکی نیست و حتما همه دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و قضائیه باید کمک کنند تا افراد شناسنامه دار و شناخته شده وارد ایران شوند و سابقه دار نباشند.» این بخش دیگری از سخنان بالاترین مقام قضائی در استان کرمان در این گفت و گو بود.

به گفته او، ضارب منطقه رفسنجان گویا سابقه شرارت در افغانستان داشته و در زندان های افغانستان بسر می برده که بعد از روی کار آمدن طالبان، او از زندان بیرون آمده است افزود: شکی در اینکه قاتل فردی شروری بوده، وجود ندارد که باید دستگاه های مربوطه با مدیریت درست از ورود چنین افرادی به کشور جلوگیری کنند.

حمیدی تاکید می کند: باید تدبیر کنیم تا فقط افرادی که در کشور مفید هستند و می توانند زندگی مسالمت آمیز با ما داشته باشند وارد کشور شوند و قطعا وجود اینگونه افراد هیچ تهدیدی برای کشور ایران محسوب نمی شود.

مقام عالی قضایی در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مجازات بازدارنده برای افراد مجرم در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد می افزاید: اتباع کشور افغانستان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران و خاک ایران، خاک افغانستان نیست که هر کسی هر کاری که بخواهد، بتواند در آن انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: باید واقعیت ها را آنطور که هست منعکس کنیم و اصل حضور اتباع در کشور تهدید نیست و یک فرصت بوده که باید از آن نهایت استفاده را بکنیم.

به اعتقاد حمیدی، باید بحث اتباع خارجی در کشور مدیریت شود نه اینکه به دلیل یک حادثه، مرزها و ارتباطاتمان با کشور افغانستان را قطع کنیم و اظهار کرد: این سیاست درستی نیست که مرزهایمان را به روی اتباع افغانستانی ببندیم اما امنیت مردم و شهروندان نظام جمهوری اسلامی نیز باید به گونه ای تامین شود تا هیچ ایرانی و هیچ تبعه خارجی نتوانند به امنیت کشور آسیب برساند.

او در پایان اظهار کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه در حال انجام است تا بدانیم چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و استان کرمان پایلوت اجرای طرح آمایش اتباع بیگانه است و با اجرای این طرح دیگر ورود، خروج و فعالیت اتباع خارجی در کشور مشخص خواهد شد.

انتهای پیام




واکنش مقام ارشد قضایی کرمان به ماجرای نزاع مرگبار رفسنجان

منبع: ایـسنا
? واکنش مقام ارشد قضایی کرمان به ماجرای نزاع مرگبار رفسنجان