واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل در شهربابک

مجید اسدی گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۱۵ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان علیه این بیماری نیوکاسل واکسینه شدند و قرار است در پایان اجرای این طرح ۳۰ هزار طیور بومی به صورت کاملا رایگان با همکاری پایگاه های بسیج و پرسنل شبکه دامپزشکی واکسینه شوند. به گزارش فت فتو مجید اسدی گفت: […]

مجید اسدی گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۱۵ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان علیه این بیماری نیوکاسل واکسینه شدند و قرار است در پایان اجرای این طرح ۳۰ هزار طیور بومی به صورت کاملا رایگان با همکاری پایگاه های بسیج و پرسنل شبکه دامپزشکی واکسینه شوند.

به گزارش فت فتو مجید اسدی گفت: به منظور حفظ و حراست از سرمایه روستائیان و جلوگیری از انتشار بیماری به مرغداری های صنعتی، طرح توزیع رایگان واکسن نیوکاسل خوراکی مقاوم به حرارت در شهرستان شهربابک در حال اجرا است.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک اظهار کرد: روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده، اطراف آبگیرها و روستاهای اطراف واحدهای مرغداری صنعتی در اولویت انجام این طرح هستند.
 
وی بیان کرد: از ابتدای مرداد تاکنون ۱۵ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان علیه این بیماری نیوکاسل واکسینه شدند و قرار است در پایان اجرای این طرح ۳۰ هزار طیور بومی به صورت کاملا رایگان با همکاری پایگاه های بسیج و پرسنل شبکه دامپزشکی واکسینه شوند.
 
اسدی افزود: نیوکاسل یک بیماری واگیردار خطرناک است که دستگاه تنفس، گوارش و دستگاه عصبی پرنده را درگیر می کند و می تواند باعث اسهال و فلجی گردن و پاها شود.
 
وی مهمترین راه پیشگیری از این ویروس را واکسیناسیون گله در برابر این بیماری به خصوص قبل از شروع فصل پاییز دانست و بیان کرد: از آنجا که بیماری نیوکاسل در تمامی سنین مشاهده می شود، استفاده از روش مناسب در پیشگیری این بیماری ضروری است.

انتهای پیام/ شهربابک 




واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل در شهربابک

منبع:آرمـان
? واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل در شهربابک