واکسیناسیون گاو‌های شهربابک

بیش از ۴۶۰۰راس گاو و گوساله علیه بروسلوز در شهربابک واکسینه شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز کرمان، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: واكسيناسيون بروسلوز در گاوداري هاي سنتي و نيمه صنعتي به صورت مستمر و كاملا رايگان هر ساله در شهرستان شهربابك انجام مي گيرد. علی وزیری افزود: از ابتدای سال جاری، […]

بیش از ۴۶۰۰راس گاو و گوساله علیه بروسلوز در شهربابک واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز کرمان، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: واكسيناسيون بروسلوز در گاوداري هاي سنتي و نيمه صنعتي به صورت مستمر و كاملا رايگان هر ساله در شهرستان شهربابك انجام مي گيرد.

علی وزیری افزود: از ابتدای سال جاری، تا کنون ۱۴۵۰راس گوساله و ۳۲۰۰راس گاو، توسط نيروهاي شبكه دامپزشكي شهربابك واكسينه شده اند.

وی گفت: با توجه به اين كه انتقال عامل بيماري بروسلوز به واحدهاي دامداري به طور عمده از طريق خريد دام‌هاي جديد صورت مي‌گيرد، به دامداران توصيه مي شود كه از خريد دام‌هاي بدون پيشينه بهداشتي مشخص و واكسينه نشده‌اند خودداري نمایند.

وزیری گفت: همچنين در طرح واكسيناسيون فراگير بروسلوز گوسفند و بز كه از نيمه خرداد امسال و به مدت دو ماه به اجرا درآمد بود نيز بيش از ۸۰هزار راس بره و بزغاله عليه بروسلوز واكسينه شدند.




واکسیناسیون گاو‌های شهربابک

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? واکسیناسیون گاو‌های شهربابک