واکسیناسیون رایگان طیور بومی در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از واکسیناسیون رایگان طیور بومی در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج، مهدی بماندشتی گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، ۲۰ هزار قطعه طیور بومی در سطح روستا‌های شهرستان فهرج علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه […]

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از واکسیناسیون رایگان طیور بومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج، مهدی بماندشتی گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، ۲۰ هزار قطعه طیور بومی در سطح روستا‌های شهرستان فهرج علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.  

وی افزود: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که به ۳ شکل گوارشی با علائم زخم در دستگاه گوارش و اسهال آبکی سبز رنگ و بدبو، عصبی با علائم پیچ خوردگی سر و گردن حرکت به دور خود و فلجی و گیجی و خواب الودگی، تنفسی با علائم صدا‌های غیر طبیعی و سختی تنفس نمایان می‌شود که تنها راه مقابله با آن واکسینه کردن طیور علیه بیماری است.  

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از شهروندان در خواست کرد برای افزایش سطح ایمنی و حفظ جمعیت طیور بومی همکاری لازم را با تیم‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون طیور انجام دهند و در هنگام خرید طیور از تاریخچه واکسیناسیون آن‌ها مطلع باشند و از ورود طیور واکسینه نشده به محل نگهداری و پرورش طیور خودداری کنند.

انتهای خبر/فهرج




واکسیناسیون رایگان طیور بومی در فهرج

منبع:آرمـان
? واکسیناسیون رایگان طیور بومی در فهرج