واردات کک برای کوره بلندها و میدکو را ممنوع می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش قابل توجهی زغالسنگ نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، با حجم ذخایری که داریم واردات را ممنوع می‌کنیم. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ سید صولت مرتضوی امشب در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتمایی استان کرمان که در کارخانه مس شهید باهنر […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش قابل توجهی زغالسنگ نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، با حجم ذخایری که داریم واردات را ممنوع می‌کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ سید صولت مرتضوی امشب در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتمایی استان کرمان که در کارخانه مس شهید باهنر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه روز کاری خیلی خوبی در استان کرمان گذراندیم، عنوان کرد: امروز هم ناراحت و هم خوشحال شدیم، زیرا کارگرانی را دیدم که در کارخانه زغالشویی و زغالسنگ کار می‌کردند که با دیدن غبار بر چهره کارگران عرق شرم بر چهره‌ام نشست چه انسان‌های خدومی که با کمترین سطح توقع در اعماق زمین کار می‌کنند، بنابراین باید به آنها توجه شود.

 وی افزود: بخش قابل توجهی از زغالسنگ مورد نیاز صنایع داخلی کشور از خارج وارد می‌شود، نمی‌دانم شاید عیارها فرق می‌کنند اما ظرفیت نشان می‌دهد که داخل غنی است و باید دانش‌بنیان‌ها به کمک بیایند که مشکل حل شود زیرا در صورتی که خودمان زغالسنگ داریم واردات آن ظلم به نظام است.

مرتضوی بیان کرد: طی بازدیدی که از منطقه معدنی زرند و کوهبنان داشتیم، متوجه شدم که  شرکت ذغالسنگ املاک و ذخایر زیادی دارند، که باید این املاک را مولدسازی و احیا کنند و با توجه به پتانسیل‌هایی که در استان کرمان و سایر استان‌ها وجود دارد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه باید واردات زغالسنگ و کک برای کوره بلند ممنوع شود، عنوان‌کرد: باید نیاز کارخانجات داخلی همچون میدکو و کوره بلند از ذغال استان تامین شود و این صنایع باید به کمک احیاء معادن آمده و در راستای مولدسازی و رشد توسعه به استان و کشور کمک کنن و و همچنین اصلاح سبد سرمایه‌گذار صورت گیرد.

ما در معدن به کارگران قول پاداش دادیم بنابراین قولی که صبح امروز به کارگران معدن هشونی کوهبنان داده شده، باید در اسرع وقت پرداخت شود.

 وی گفت: امروز در بازدیدی که از مجموعه لاستیک بارز و مس شهید باهنر کرمان داشتیم نیز مشخص بود با توجه به این‌که در یک بازه زمانی در سال گذشته جزء شرکت‌های زیان‌ده بودند اما الان به سوددهی رسیده‌اند.

 مرتضوی در زمینه پیشنهاد حذف فرانشیز درمان سرپایی بیان داشت: اگر فرانشیز در خدمات سرپایی را رایگان کنیم توقعات القایی به‌شدت افزایش می‌یابد، اگر قادر به مدیریت هستید اعلام کنید تا ما پیگیری کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صندوق بازنشستگان و لاستیک بارز هرکدام ۵ میلیارد تومان و شرکت پگاه ۲.۵ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به پروژه‌های عمرانی اداره کل بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تخصیص دهند.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




واردات کک برای کوره بلندها و میدکو را ممنوع می‌کنیم

منبع:آرمـان
? واردات کک برای کوره بلندها و میدکو را ممنوع می‌کنیم