هیچ گونه تلفاتی از پرنده مهاجر باکلان در رفسنجان مشاهده نشده است

کرمان_ مدیرروابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمان گفت: درطی دو روز گذشته هیچ گونه تلفاتی از پرنده مهاجر باکلان توسط ماموران محیط زیست در منطقه رفسنجان مشاهده نشده است. حجت لله مرادی، درگفتگو با نذیر کرمان، با بیان اینکه این پرنده مهاجر در فصل زمستان از مناطق شمالی به سمت جنوب کشور […]

کرمان_ مدیرروابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمان گفت: درطی دو روز گذشته هیچ گونه تلفاتی از پرنده مهاجر باکلان توسط ماموران محیط زیست در منطقه رفسنجان مشاهده نشده است.

حجت لله مرادی، درگفتگو با نذیر کرمان، با بیان اینکه این پرنده مهاجر در فصل زمستان از مناطق شمالی به سمت جنوب کشور مهاجرت می‌کند افزود: باکلان در طول مسیرمهاجرت مکان‌هایی را برای استراحت انتخاب می‌کند که امسال حدود ۲ هزار پرنده باکلان در مسیر مهاجرت بر روی دکل مخابراتی واقع درشهرک مسکونی شرکت نفت واقع در جاده رفسنجان به یزد برای استراحت تجمع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف ویدئو منتشر شده مأموران محیط زیست تا عصر چهارشنبه هیچ گونه تلفاتی ازاین پرنده آبزی مشاهده نکرده‌اند تصریح کرد: از تعداد ۲ هزار پرنده باکلانی که بر روی این دکل مخابراتی تجمع کرده بودند حدود ۸۰۰ پرنده باقی مانده و مابقی پرواز کرده‌اند.

مرادی، بابیان اینکه ممکن است این پرنده در طول مسیرمهاجرت براثر ضعف غذایی تلفاتی داشته باشد افزود: مأموران محیط زیست در منطقه حضوردارند تا اگر تلفاتی از این پرنده مشاهده کردند آن را برداشته، فریز کرده و برای بررسی‌های کارشناسی به کرمان منتقل کنند.

کد خبر ۶۰۴۱۴۴۰




هیچ گونه تلفاتی از پرنده مهاجر باکلان در رفسنجان مشاهده نشده است

منبع: مــهر
? هیچ گونه تلفاتی از پرنده مهاجر باکلان در رفسنجان مشاهده نشده است