هیچ چیز از دید مردم پنهان نیست

سرهنگ «مهدی پورامینایی» فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرمان در گفت و گوی اختصاصی با «فت فتو» گفت: با توجه به اینکه جرم با اقتصاد و معیشت مردم رابطه مستقیم دارد، مشکلات اقتصادی، تورم و بی کاری باعث به وجود آمدن جرایم و بالا رفتن آمار جرم می شود با همه اینها در ۱۱ ماهه امسال […]

سرهنگ «مهدی پورامینایی» فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرمان در گفت و گوی اختصاصی با «فت فتو» گفت: با توجه به اینکه جرم با اقتصاد و معیشت مردم رابطه مستقیم دارد، مشکلات اقتصادی، تورم و بی کاری باعث به وجود آمدن جرایم و بالا رفتن آمار جرم می شود با همه اینها در ۱۱ ماهه امسال ما ۴ درصد افزایش جرم بیشتر نداشتیم و این افزایش هم در سرقت های خرد بوده است که بیشتر توسط معتادین کف خیابانی انجام می شود.

عملکرد پلیس

ما امسال ۶ درصد افزایش کشف نسبت به سال قبل داشته ایم و ۶ درصد افزایش دستگیری داشته ایم. آمار ما در بحث سرقت از آمار کشوری و حتی استانی هم پایین تر است حتی در جرایم خشن مثل قتل و آدم ربایی و تجاوز و… هم وضعیت خوبی داریم، همچنین در بحث کشفیات جرایم مواد مخدر و حمل سلاح سرد و گرم چه جنگی و چه شکاری و بحث خرده فروشان مواد مخدر ، عمده فروشان مواد مخدر و … بحث افزایش عملکرد را داریم و نسبت به سال قبل در مواد مخدر ۱۸ درصد در سلاح جنگی ۲۷ درصد و سلاح شکاری ۵۸ درصد و در بحث خرده فروشان مواد مخدر ۱۲ درصد و قاچاقچیان عمده ۳۲  درصد افزایش عملکرد را داشته ایم.

در ۱۱ ماه گذشته برخورد با ارازل و اوباش که باعث نزاع دسته جمعی شده است ۷۹ درصد، شرارت ۸ درصد و قتل ۳ درصد کاهش پیدا کند.

امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز نیروی انتظامی بوده و هر کس به هر نحوی بخواهد در امنیت شهروندان خللی ایجاد کند و با استفاده از سلاح گرم و سرد ایجاد رعب و وحشت کند با برخورد قاطعانه‌ی پلیس مواجه می‌شود

مشکل کارگاه های ضایعاتی

همیشه یک ضلع مثلث دزدی را مال خرها تشکیل می دهند و عمده این مال خرها کارگاه های ضایعاتی هستند و آمار این کارگاه های غیر مجاز از ۸۰۰ کارگاه رد شده است و پیش بینی ما این است که به ۱۰۰۰ کارگاه هم خواهد رسید. سامان دهی آنها بر عهده شهرداری است و چون غیر مجاز هستند حتما باید توسط شهرداری سامان دهی شوند. ما دائم از کارگاه ها بازدید می کنیم، با آنها برخورد می کنیم و اموال سرقتی را کشف و ضبط می کنیم. طرحی برای سامان دهی این کارگاه ها مدتی است در شهر کرمان توسط مسئولین در حال پیگیری هستند ولی هنوز به سرانجام نرسیده است و این طرح بحث تجمع کارگاه های ضایعاتی در زمینی در خارج شهر است تا بتوان ورود و خروج و کالاهایی که در این مجموعه وارد یا خارج می شود زیر نظر پلیس باشد. سامان دهی آنها بسیار مهم است چون عمده اموال سرقتی سر از این کارگاه های ضایعاتی  در می آورد و عمده سرقت ها مربوط به بیت المال مثل سرقت سیم برق، مخابرات، دریچه های آب و علمک های گاز و … هم در این کارگاه ها خرید و فروش می شوند.

نظارت بر عملکرد ۱۱۰

۳۸ پاسگاه در شهر کرمان وجو دارد و در سامانه اطلاع رسانی تمام آمار دزدی ها در پاسگاه ها توسط کشور و استان رصد می شود و تمام تماس ها با ۱۱۰ ثبت می شود و به صورت ذره بینی این سامانه چک می شود و بعد از تماس با ۱۱۰ در بحث سرقت هم از طرف ناجا با مال باخته تماس گرفته می شود و  اتفاق و نحوه وقوع آن پرسیده می شود و آمار ارائه شده واقعیت جامعه است و باید ارائه شود تا فکری به حال آن منطقه شود.

در بحث همکاری همه سازمان ها نقش دارند مثلا در بحث معتادین متجاهر آنچه واقعیت شهر کرمان است و مردم در کف شهر می بینند، یکی از متولی ها بهزیستی است که باید با برنامه ریزی و نسبت به بودجه خود برای آنها کاری انجام دهد و یا در بحث ساماندهی کارگاه های ضایعاتی، شهرداری باید با پلیس همکاری کند و نمی توان چیزی را از دید مردم پنهان کرد و مردم می بینند و رسانه ها حضور دارند و پلیس هم تمام تلاش خود را  می کند تا به کمک این سازمان ها مردم در امنیت و آرامش باشند.

همچنین همکاران ۱۱۰ مرتب با سوژه های مختلف و تماس هایی که گرفته می شود چک می شوند و زمان حضورشان در محل با توجه به خبر اعلام شده و فوریتی بودن آن و  نحوه برخوردشان با شگردهای مختلف کنترل می شود.

توصیه به شهروندان

همه باید کمک پلیس باشند، خانواده، مدرسه، دانشگاه ها، نهادها، سازمان ها در امنیت همه یک سهم دارند و مردم به عنوان شهروندی که در این جامعه زندگی می کنند باید سهم خودشان را در امنیت ایفا کنند حالا هر شخص به نوع خودش و با رعایت  یک سری توصیه ها و راهکارهای پلیس مبنی بر ایمنی منزل و ایمنی خودرو  کار را برای سارقان سخت تر کنند و دسترسی آنها را به اموالشان کم کنند. از شهروندان خواهش می کنیم در محله زندگی خودشان هوای همدیگر را داشته باشند و هر گونه اتفاق، رفت و آمد مشکوک را به پلیس خبر دهند و این سهم خود را در امنیت ایفا کنند.




هیچ چیز از دید مردم پنهان نیست

منبع:یـزدان کـرمان
? هیچ چیز از دید مردم پنهان نیست