هیچ حمله شیمیایی در مدارس استان کرمان نداشتیم

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اتفاقات ماه‌های اخیر در مدارس کشور گفت: در استان کرمان چند مورد غیر واقعی داشتیم اما با تدبیر، کنترل، مدیریت میدانی و عملیاتی هیچ اتفاقی در مدارس استان رخ نداد و در حوزه مصونیت دانش آموزان کرمان رتبه اول کشور را کسب کرده است. ابراهیم […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اتفاقات ماه‌های اخیر در مدارس کشور گفت: در استان کرمان چند مورد غیر واقعی داشتیم اما با تدبیر، کنترل، مدیریت میدانی و عملیاتی هیچ اتفاقی در مدارس استان رخ نداد و در حوزه مصونیت دانش آموزان کرمان رتبه اول کشور را کسب کرده است.

ابراهیم کریمی امروز نهم اردیبهشت ماه در همایش پدافند شیمیایی استان کرمان اظهار کرد: امنیت بستری برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: کرمان استان صنعتی و معدنی است و این می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد و توسعه باید پایدار باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان از وجود صنایعی در استان که با مواد شیمیایی پرخطر سروکار دارند، سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای این صنایع باید پروتکل‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق تدوین شود و بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های آنها نظارت کامل داشته باشیم. 

او تاکید کرد: باید انباشت مواد شیمیایی، سوخت و مواد منفجره استان شناسایی و میزان آن را رصد شود.

کریمی با بیان این مطلب که رسیدگی به اکوسیستم پدافند شیمیایی نیازمند بررسی و مطالعات است، گفت: امروز برای اولین بار قرارداد طرح مطالعاتی پدافند شیمیایی کشور در استان کرمان منعقد می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اتفاقات ماه‌های اخیر در مدارس کشور گفت: در استان کرمان چند مورد غیر واقعی داشتیم اما با تدبیر، کنترل، مدیریت میدانی و عملیاتی هیچ اتفاقی در مدارس استان رخ نداد و هیچ موردی در این زمینه در مدارس نداشتیم و در حوزه مصونیت دانش آموزان کرمان رتبه اول کشور را کسب کرده است.

به گزارش نذیر کرمان، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: خسارات زیان بار و آثاری که از مواد شیمیایی به جا می‌ماند، جبران ناپذیر است.

او با یادآوری حمله شیمیایی به حلبچه و به شهادت رسیدن تعداد زیادی در این جنایت، عنوان کرد: امن سازی و کاهش آسیب پذیری و مخاطرات، حافظت از مردم و منابع انسانی و ارتقاء آمادگی و تاب آوری زیرساخت‌ها، از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

بیگ زاده مصونیت بخشی و پیشگیری را ماهیت پدافند دانست و بیان کرد: در پدافند غیرعامل باید مباحث شیمیایی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و توسط دستگاه‌های اجرایی مصوبات مربوط به مباحث شیمایی باید اجرا شود.

انتهای پیام




هیچ حمله شیمیایی در مدارس استان کرمان نداشتیم

منبع: ایـسنا
? هیچ حمله شیمیایی در مدارس استان کرمان نداشتیم