هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان هفته آینده معرفی می‌شود

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، منصور ذوالعلی مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور و همراهی همه جانبه مردم، یکی از دغدغه‌های موجود ادامه کار انقلاب و توسعه آن تا […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، منصور ذوالعلی مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور و همراهی همه جانبه مردم، یکی از دغدغه‌های موجود ادامه کار انقلاب و توسعه آن تا رسیدن به اهداف انقلاب بود.

وی با بیان اینکه تجربیات نشان می‌داد حرکت‌های انقلابی در دوران طاغوت به دلیل اینکه پافشاری بر روی احکام اسلامی نداشت و از طرفی در مواردی از طرفی بیگانگان هم حمایت می‌شد با شکست روبه‌رو شده بودند و نیاز بود یک نهاد برتر باشد تا احکام را در شرع مقدس پیگیری و رصد کند، گفت: این مهم مطالبه عمومی انقلابیون و رهبر انقلاب بود.

مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن همواره به‌دنبال تخریب شورای نگهبان به‌عنوان یک نهاد مقدس بوده است، افزود: شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها با تکیه بر اصول بی‌طرفی، عدالت و جامعیت تلاش کرده که انتخابات سالمی برگزار و رای مردم که حق الناس است حفظ شود.

وی با بیان اینکه دفاتر استانی به‌عنوان بازوی شورای نگهبان کشور فعالیت می‌کنند و در تایید صلاحیت افراد در انتخابات همکاری دارند، ادامه داد: دفاتر نظارتی استانی بنا به تدبیر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ ابلاغ و این دفاتر تشکیل شدند.

ذوالعلی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این دفاتر انسجام بخشی به فعالیت‌ها است، بیان کرد: متعاقب آن هیئتهای نظارت شهرستانی و استانی تشکیل می‌شود و در چارچوب قانون بدون نگاه حزبی و گروهی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان برابر افراد متخلف و افرادی که بخواهند خارج از چارچوب قانون اعمال نظر کنند می‌ایستد، افزود: شورای نگهبان یک نهاد کاملاً مستقل است و از هیچ نظر به جایی وابسته نیست، در برنامه‌ها تعامل دارد اما تحت فشار افراد قرار نمی‌گیرد.

مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان با اشاره به اینکه اصلاح موادی از قانون انتخابات در دستور کار مجلس و شورای نگهبان بوده است، گفت: موادی که در اصلاح قانون مطرح شده ضروری است و اگر تایید نهایی و ابلاغ به دستگاه‌ها شود بسیاری از مشکلات قبلی را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان هیئت نظارت بر انتخابات استان هفته آینده معرفی می‌شود، ادامه داد: افراد این هیئت به تهران برای صدور حکم معرفی می‌شوند که در صورت تایید نهایی اسامی آنها به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

ذوالعلی با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت نیز در مردادماه انتخاب و بررسی‌های اولیه انجام و احکام آنها صادر می‌شود، ابراز داشت: ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر ناظرین بر انتخابات استان کرمان هستند؛ شبکه ناظرین تشکیل شده و جلساتی با آنها در آستانه انتخابات برگزار و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار و ۳۰۲ نفر در انتخابات قبل درگیر برگزاری انتخابات بودند که از این تعداد ۷۵ درصد آقا و مابقی خانم هستند، گفت: نحوه انتخاب شبکه ناظرین بر این اساس است که افرادی انتخاب شوند که سوابق کاملاً تایید شده داشته باشند، در مسئولیت‌های گذشته امانت‌دار و نگاه فراحزبی و جناحی داشته باشند.

مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان با اشاره به اینکه سعی بر این است که این افراد از بین طیف‌های محبوب و معقول جامعه انتخاب شوند و مردم آنها را انتخاب کنند، افزود: در انتخاب افراد به‌دنبال جوان‌گرایی هستیم و افرادی را انتخاب خواهیم کرد که تنگ‌نظری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ تفکر و نگاه سیاسی در شورای نگهبان برای انتخاب و تایید صلاحیت افراد نداریم، ادامه داد: امکان ثبت‌نام و شرکت در انتخابات برای تمام افراد وجود دارد اما اگر افراد با نگاه براندازی قصد شرکت در انتخابات را داشته باشند از اصول کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/۵۱۱/




هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان هفته آینده معرفی می‌شود

منبع: تسنــیم
? هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان هفته آینده معرفی می‌شود