هواشناسی استان کرمان هشدار زرد صادر کرد/ پیش‌بینی رگبار و طغیان رودخانه‌ها

نذیر کرمان/کرمان اداره کل هواشناسی کرمان به دلیل پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید همراه با گردو خاک، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی و احتمال تگرگ در جنوب و جنوب غرب این استان، هشدار سطح زرد صادر کرد. به گزارش گروه دریافت خبرگزاری نذیر کرمان، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، از […]

نذیر کرمان/کرمان اداره کل هواشناسی کرمان به دلیل پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید همراه با گردو خاک، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی و احتمال تگرگ در جنوب و جنوب غرب این استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری نذیر کرمان، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، از امروز (پنجشنبه) تا روز یکشنبه هفته آینده رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه آمده است: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نیز خسارت به محصولات کشاورزی در مناطق تحت تاثیر این سامانه وجود دارد.

توصیه شده هم استانی‌ها از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

همچنین در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان بر اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال به همراه محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید شده است.

انتهای پیام




هواشناسی استان کرمان هشدار زرد صادر کرد/ پیش‌بینی رگبار و طغیان رودخانه‌ها

منبع: ایـسنا
? هواشناسی استان کرمان هشدار زرد صادر کرد/ پیش‌بینی رگبار و طغیان رودخانه‌ها