هنر خوشنویسی با فضیلت‌های اخلاقی مطابقت دارد

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: آیین بازگشایی نمایشگاه جمعی آثار استاد غلامحسین طیاری،استاد محمدحسین محسنی‌راد و استاد محمدمهدی محمودی‌میمند،با عنوان «به تماشای نستعلیق» در محل نگارخانۀ ارغوان کرمان با حضور جمع زیادی از پیشکسوتان،اساتید،هنرجویان و علاقه‌مندان هنر خوشنویسی برگزار شد. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: آیین بازگشایی نمایشگاه جمعی آثار استاد غلامحسین طیاری،استاد محمدحسین محسنی‌راد و استاد محمدمهدی محمودی‌میمند،با عنوان «به تماشای نستعلیق» در محل نگارخانۀ ارغوان کرمان با حضور جمع زیادی از پیشکسوتان،اساتید،هنرجویان و علاقه‌مندان هنر خوشنویسی برگزار شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم از هنر خوشنویسی به‌عنوان هنر اصیل،نجیب و ریشه‌دار که هیچ چیزی بیشتر از آن با فضیلت‌های اخلاقی مطابقت ندارد یاد کرد و افزود:«آنچه هنرمندان این عرصه خلق کرده‌اند بر گرفته از روح و روان و اخلاقی است که در خودشان متجلی است».

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،وحید محمدی گفت:«تلاش‌های مستمر و کوشش خلاقانۀ تک‌تک اساتید این رشتۀ هنری که در حقیقت هنر قدسی و هنر آیینی ماست شایستۀ تجلیل و تکریم فراوان است».

محمدی حرمت‌گذاری جامعۀ خوشنویسی را به دلیل خلق آثار هنری ممتاز که علم و ادب،معرفت،اخلاق،کلام وحی و سخن بزرگان را نشر و ترویج می‌کند لازم و ضروری دانست و اضافه کرد:«هنرمندان این رشتۀ هنری روح‌شان در قلم‌شان تجلی پیدا می‌کند و قلم برایشان شان و منزلت خاص دارد،و یک نوع معنویت آمیخته با عشق در این آثار به چشم می‌آید».

وی اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های بیش از پیش اساتید این رشته،زمینه‌ساز تربیت نسل جدید هنرمندان متعهد در استان کرمان باشد.

همزمان با پرپایی این نمایشگاه،طی مراسمی،از سه تن از هنرمندان خوشنویسی استان که اخیراً موفق به دریافت درجۀ استادی از انجمن خوشنویسان ایران شدند،تقدیر به عمل آمد.

 شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل بلوار شهید صدوقی،کوچه شماره ۱۰،پذیرای علاقه‌مندان آثار هنری خواهد بود./ پ




هنر خوشنویسی با فضیلت‌های اخلاقی مطابقت دارد

منبع:خبر کرمان
?
هنر خوشنویسی با فضیلت‌های اخلاقی مطابقت دارد

:اخبار استان کرمانفرهنگ