هنرمندی که زکات علمش را با آموزش رایگان می‌دهد

مریم هوشمند اندوهجردی بانوی کارآفرینی است که زکات علمش را با آموزش رایگان می‌دهد. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ هنرش فیروزه‌کوبی روی مس است و چندسالی است که این هنر را به علاقه‌مندان می‌آموزد؛ آن‌چه که ما را ترغیب کرد تا به سراغ او برویم تنها هنر نابش نبود بلکه این بود که او این […]

مریم هوشمند اندوهجردی بانوی کارآفرینی است که زکات علمش را با آموزش رایگان می‌دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ هنرش فیروزه‌کوبی روی مس است و چندسالی است که این هنر را به علاقه‌مندان می‌آموزد؛ آن‌چه که ما را ترغیب کرد تا به سراغ او برویم تنها هنر نابش نبود بلکه این بود که او این هنر را به طور رایگان آموزش می‌دهد؛ او مریم‌ هوشمند اندوهجردی است.

هنری که او انتخاب کرده هنری نوپاست و نسبت به دیگر هنرها قدمت چندانی ندارد و محبوب و سودآور است که در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مریم هوشمند اندوهجردی بانوی کارآفرین شهر اندوهجرد در گفتگو با راه‌ آرمان گفت: از سال ۹۸ در رشته صنایع دستی فیروزه‌کوبی روی مس در شهر کرمان با هزینه ۲۰ میلیون تومان دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته شرکت کرده‌ مدرک این رشته را کسب نموده‌ام.

این بانوی هنرمند اندوهجردی در ادامه بیان کرد: از همان سال ۹۸ در شهر اندوهجرد این هنر را به علاقه‌مندان آن به‌ طور رایگان بر روی ظروف شخصی خود آموزش داده‌ام.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و رایزنی‌های صورت گرفته بنده چندین مرتبه به استان اصفهان سفر کرده و از کارگاه‌های تولیدی آن استان بازدید نموده‌ام.

این بانوی نمونه مطرح کرد: در حال حاضر دو نفر در کرمان کارگاه تولید فیروزه‌کوبی روی مس دارند که بنده هم در سال ۱۴۰۰ از استان اصفهان دستگاه ساب و ملزومات آن دستگاه را خریداری کرده و توانستم کارگاه تولید را راه‌اندازی کنم که در حال حاضر تعداد ده نفر نيروی مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌باشند.

مریم هوشمند گفت: در سال ۱۴۰۰ به همت امام جمعه و شهردار اندوهجرد در برنامه شب‌های کرمان از صداوسیمای مرکز استان به عنوان کارآفرین معرفی شدم.

وی بیان کرد: بنده اخیرا هم در کنگره ملی بانوان نمونه کشوری که در هتل المپیک تهران برگزار شد دعوت شده و به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شدم.

انتهای خبر/ کارگرزاده 




هنرمندی که زکات علمش را با آموزش رایگان می‌دهد

منبع:آرمـان
? هنرمندی که زکات علمش را با آموزش رایگان می‌دهد