همکاری مشترک جهاددانشگاهی کرمان با پارک علم و فن‌آوری استان آغاز شد

نذیر کرمان/کرمان همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با پارک علم و فن‌آوری در زمینه طرح جهاد بومی سازی و طراحی و تولید محصولات فرهنگی کلید خورد. دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی کرمان در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان، محورهای اصلی فعالیت جهاددانشگاهی در سال جاری را صنعت، معدن و پزشکی ذکر و […]

نذیر کرمان/کرمان همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با پارک علم و فن‌آوری در زمینه طرح جهاد بومی سازی و طراحی و تولید محصولات فرهنگی کلید خورد.

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی کرمان در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان، محورهای اصلی فعالیت جهاددانشگاهی در سال جاری را صنعت، معدن و پزشکی ذکر و اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های موثر و مفید در این سه حوزه بتوانیم در راستای تحقق رهنمود سال “مهار تورم و رشد تولید” موفق عمل کنیم و بتوانیم دغدغه‌های کشور را در این زمینه برطرف سازیم.

وی گفت: اگر از نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان حمایت لازم به عمل آید و مشارکت آن‌ها در این زمینه بیشتر شود، ارزش افزوده چند برابری نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد.

بازمانده بر تقویت شبکه نخبگان تاکید و بیان کرد: این اقدام منجر به نشاط علمی می‌شود، چنین رویکردی می‌تواند ضمن ایجاد فضای رقابتی موثر، بخشی از دغدغه‌های موجود را کاهش دهد. تاسیس حلقه‌های نخبگان و شبکه نخبگان باید استمرار یابد. شکل‌گیری و تقویت شبکه نخبگان نه تنها برای گسترش تعاملات علمی سودمند است بلکه می‌تواند برای ایجاد و رشد فضای امید آمیخته با نشاط علمی در جامعه موثر باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به اهمیت مرکز رشد فناوری نرم و صنایع فرهنگی گفت: عنصر نوآوری در صنایع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از شرکت‌ها و صاحبان ایده در این زمینه حمایت کنیم و بتوانیم محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در کنار شکل‌گیری و استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، بخش دیگری از شرکت‌ها و مؤسسات که عمدتا در صنایع خلاق، فرهنگی و حوزه فناوری‌های نرم و علوم انسانی فعال هستند و ماهیت رشد آنها بر مبنای خلاقیت، نوآوری و ارائه مدل‌های نوین کسب و کار است را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

بازمانده به دغدغه جهاددانشگاهی استان کرمان در زمینه طراحی و تولید محصولات فرهنگی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان در قالب مرکز طراحی و تولید محصولات فرهنگی این آمادگی را دارد تا در این زمینه نیز با پارک علم و فناوری همکاری‌های لازم را داشته باشد.

همچنین دکتر فرشید کی‌نیا رئیس پارک علم و فناوری کرمان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه جهاددانشگاهی استان گفت: مجموعه جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که تحولات بزرگی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف ایجاد کرده، خوشبختانه کارهایی که این نهاد در سطح استان انجام می‌دهد بسیار ارزشمند و مشخص است که شما یک مجموعه توانمند در حوزه‌های مختلف هستید.

وی افزود: فعالیت‌های ما در ادامه فعالیت‌های جهاددانشگاهی است. یعنی اگر اقدامی در حوزه پژوهش و آموزش انجام می‌دهیم اصل کار ما در حوزه فناوری و به محصول رساندن نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده است و به نوعی می‌توان گفت که شما بستر را برای پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز دستگاه‌ها، صنایع و جامعه فراهم می‌آورید و ما کمک می‌کنیم که این ها تبدیل به محصول شوند.

کی نیا با بیان این که اگر شرکت های دانش بنیان شکل بگیرند، یکی از مهم‌ترین راه های اقتدار، عزت و استقلال کشور هستند، گفت: دلیل اینکه قدرت هایی مثل آمریکا از ما می‌ترسند این است که در وزارت دفاع کارهای دانش بنیان و بسیار اصولی انجام شده و پژوهشگران و دانشمندان همین مرز و بوم دانش فنی، موشک، ماهواره و … تولید کرده اند و با همه تحریم‌ها دست به زانو گرفته و کارهای ارزشمندی را به ثمر رسانده اند.

وی راه اندازی آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی و کارخانه فرآوری مواد معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی استان کرمان را از اقدامات بسیار ارزشمند و موثر ذکر و تصریح کرد: لازم است تا با کمک یک دستگاه جهادی همچون شما سهم خود را در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان، شرکت های نوآور و تولید دانش بومی ادا کنیم.

وی به تفاهمنامه همکاری جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری اشاره و بر برگزاری جلسات کارشناسی متعدد به منظور فعال سازی این تفاهم نامه تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های سطح استان بالغ بر ۱۰۰۰ دستاورد و طرح پژوهشی اعضاء هیئت علمی و پایان نامه وجود دارد که زیر ۲۰ درصد آن تبدیل به فناوری شده است. این ها ثروت و سرمایه محسوب می شوند و اشتغالزا هستند که اگر به آنها توجه نکنیم، از دست می‌روند. امیدوارم بتوانیم مکمل یکدیگر باشیم و اقدامات ارزنده‌ای را در این خصوص انجام دهیم.

وی بر ضرورت راه اندازی مرکز رشد فناوری نرم و صنایع فرهنگی در کرمان تاکید و تصریح کرد: در راستای گسترش طراحی و تولید محصولات فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم تا با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در پایان از آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی واقع در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.

انتهای پیام




همکاری مشترک جهاددانشگاهی کرمان با پارک علم و فن‌آوری استان آغاز شد

منبع: ایـسنا
? همکاری مشترک جهاددانشگاهی کرمان با پارک علم و فن‌آوری استان آغاز شد