همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارند که دولت باید آنها را فعال کند

امام جمعه کرمان گفت: همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارد که دولت باید آنها را فعال کند، دولت باید در نظارت، حمایت و پشتیبانی سنگ تمام بگذارد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری《نذیر کرمان》، نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی علیه‌السلام و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌‌فقیه در کرمان برگزار […]

امام جمعه کرمان گفت: همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارد که دولت باید آنها را فعال کند، دولت باید در نظارت، حمایت و پشتیبانی سنگ تمام بگذارد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری《نذیر کرمان》، نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی علیه‌السلام و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌‌فقیه در کرمان برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های‌ نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: وقتی که حضرت علی(ع) مردم را به تقوا توصیه کرد، فرمود که بندگان خدا راهی که خدا به روی شما گشوده و مورد تایید اوست را ادامه دهید و در چارچوب رضایت او حرکت کنید که حرکت در مسیری که او مشخص کرده، رعایت تقوای الهی است.
 
وی بیان کرد: تربیت از نگاه قرآن راه‌ها و عواملی دارد و یکی از راه‌های تربیت اسلامی عبارت است از، توجه به آزمایش‌ها و ابتلاها و اگر بخواهیم از آن‌ها سرافراز بیرون بیاییم چند راه وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: برای سرافراز بیرون آمدن از این آزمایش‌ها، باید صبر و حوصله داشته و توجه به گذرا بودن حوادث داشته باشیم؛ باید به استمداد الهی توجه کنیم و یاری از خدا بخواهیم و به سرنوشت و شرح ‌حال گذشتگان توجه کنیم.
 
امام جمعه کرمان عنوان کرد: عامل دیگری که باعث می‌شود از این آزمون سربلند بیرون بیاییم، توجه‌به این حقیقت است، حوادثی که اتقاق می‌افتد در منظر خداست و خدا آن چه بر ما می‌گذرد می‌بیند و حاضر و ناظر است.
 
وی ادامه داد: این که بدانیم خدا ناظر است، اثر تربیتی فوق‌العاده بالایی دارد، آن هم خدایی که نه فقط حادثه را می‌بیند، بلکه آن چه در نیت و درون ما حاکم است را می‌داند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام‌ موسی‌کاظم(ع) و رحلت حضرت ابوطالب(ع)، گفت: امام موسی‌کاظم(ع) امامی بود که در دوران امامت یکی از مشکلات پیش رویش زندان‌های متعدد بود، با این حال به هدایت جامعه پرداختند.

 
وی تصریح کرد: روز نیروی هوایی، بر ارتش جمهوری اسلام که به‌عنوان پیش‌قراولان ارتش در پیوستن به نهضت امام(ره) و جریان انقلاب مردم بودند را خدمت ارتش تبریک و تهنیت می‌گویم که مردانه از ۱۹ بهمن ۵۷ تا امروز، در عهد‌وپیمانی که با امام بسته لحظه‌ای قصور انجام نداده است.
 
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به تاسیس مجمع تخصیص مصلحت نظام و خدمات ارزنده این مجمع به‌خصوص در بخش قوانین و مقررات اشاره کرد.

هنوز ظرفیت‌هایی وجود دارند که دولت باید آنها را فعال کند

 
وی با اشاره به فناوری فضایی و پیشرفت‌های تعجب برانگیز جمهوری اسلامی در این عرصه گفت: جمهوری اسلامی ایران در همین روزهای اخیر ماهواره‌های متعددی به فضا پرتاب کرد و هر روز جوانان و متخصصان این کشور گستره فتح خود در فضا را افزایش می‌دهند، جمهوری اسلامی امروز با افتخار از کشورهای دارای فناوری نظامی است و دشمنان را به شدت عصبانی کرده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی ضمن تبریک مبعث نورانی نبی مکرم اسلام خاطرنشان کرد: در تحلیل فلسفه بعثت محورهای مختلفی نهفته است اما اگر بخواهیم فلسفه بعثت نبی‌اکرم(ص) و همه انبیاء را در دو محور بگوییم، آن دو محور دعوت به خدا و رساندن انسان به تکامل است.

 
امام جمعه کرمان گفت: دیدار تولیدکنندگان کشور با رهبر و فرمایشات رهبری و توصیه‌هایشان در سه محور عمده خلاصه می‌شود؛ اول باید بستر را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کنیم اگر می‌خواهیم با گرانی مبارزه جدی شود و مردم در معیشت مشکل نداشته باشد که متاسفانه علی‌رغم حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، بعضی دچار مشکل معیشت هستند، راه‌حل، راه‌حل اقتصادی است و باید بستر را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.
 
وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت‌های کشور هم در بخش نیروی انسانی هم ذخایر و معادن استفاده شود و ظرفیت‌های کشور فعال شود.
 
امام جمعه کرمان ضمن تشکر از زحمات دولت گفت: همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارند که دولت باید آنها را فعال کند، دولت باید در نظارت، حمایت و پشتیبانی سنگ تمام بگذارد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با‌اشاره‌به آغاز دهه فجر عنوان کرد: خوب است در این دهه مبارکه به‌ویژه برای نسل جدید مروری بر قبل انقلاب داشته باشیم و مقایسه کنیم.

هرکس درجه خدمتش بیش‌تر است لایق‌تر است
 
وی افزود: جریان تحقیر مردم در این کشور در دوران طاغوت، جریان بسیج توانمندی‌های این کشور در منافع بیگانگان به‌عنوان ژاندارم منطقه قبل انقلاب، عقب‌ماندگی و عدم پیشرفت را باید مرور کنیم و مرور کنیم در دهه فجر امام وارد این کشور شد و در‌ میدان عملیات فرماندهی را به دست گرفت.
 
امام جمعه کرمان مطرح کرد: شرایط جوری فراهم شد، امام که قبلاً با اعلامیه هدایت می‌کرد، خود وارد میدان شد و در یک دهه توانست آن‌چنان مدیریت کند که حکومت طاغوت را برای همیشه نابود و انقلابی در سایه اسلام را به پیروزی برساند.
 
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امروز و همه روزهای در پیش، روزهای امتحان و ابتلا است؛ هم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و هم حضور در پای صندوق‌های رای و رقم زدن سرنوشت این کشور، یکی از این آزمایش‌هاست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه کنید به کسانی رای دهید که انقلاب را برای خود نمی‌خواهند بلکه خودشان را برای انقلاب می خواهند؛ کسانی را انتخاب کنید که برای خدمت به مردم وارد صحنه شدند، هوا و هوس را کنار گذاشته‌اند؛ هرکس درجه خدمتش بیش‌تر است لایق‌تر است.

انتهای خبر/س




همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارند که دولت باید آنها را فعال کند

منبع:آرمـان
? همچنان ظرفیت‌هایی وجود دارند که دولت باید آنها را فعال کند