همه پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شد

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شده است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۹ فروردین ماه در دیدار با دادستان و قضات دادسرای کرمان اظهار کرد: دادسراها خاکریز اول و پیشانی دستگاه قضایی هستند و انتظار است که […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۹ فروردین ماه در دیدار با دادستان و قضات دادسرای کرمان اظهار کرد: دادسراها خاکریز اول و پیشانی دستگاه قضایی هستند و انتظار است که در وهله نخست برخورد شایسته‌ای با مردم صورت گیرد و در ادامه با سرعت در مسیر احقاق حقوق مردم گام برداشته شود.

وی با اشاره به این مطلب که قضات در مسیر اجرای عدالت و استیفای حقوق مردم، مسئولیت بزرگ و دشواری بر عهده دارند، افزود: زحمات شبانه روزی قضات جای تقدیر دارد.

حمیدی با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه های امکانات و نیروی انسانی، گفت: قضات و کارکنان اداری با تلاش جهادی سعی می‌کنند قصوری در اجرای ماموریت های دستگاه قضایی ایجاد نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر توجه به کیفیت رسیدگی ها و احقاق حقوق مردم تاکید کرد و یادآور شد: عفو معیاری و حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ بی‌نظیر بود و در استان کرمان قریب به ۴۰۰۰ نفر مشمول این عفو قرار گرفتند و در این حوزه یک کار دشوار، جهادی و سنگین به خوبی دنبال شد.

وی یادآور شد: حدود نیمی از مشمولان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از زندان ها آزاد و مابقی مشمول تخفیف مجازات شده اند.

حمیدی ضمن بیان این مطلب که با تلاش های صورت گرفته و تدابیر پیش بینی شده، خواب های دشمنان برای نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران تعبیر نشد، تاکید کرد: با عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به این مطلب که تلاش می شود در سال جاری جذب اختصاصی قضات را داشته باشیم، تصریح کرد: در سال جدید نیروهای اداری جدیدالاستخدام نیز وارد عرصه فعالیت خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته ۹۷ هزار و ۸۵۰ پرونده به دادسرای کرمان وارد و ۹۷ هزار و ۴۷۷ فقره پرونده مختومه شده است.

مهدی بخشی با اشاره به این مطلب که نرخ رسیدگی ۹۹.۶۱ درصدی در سال گذشته محقق شده، عنوان کرد: قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در جریان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی زحمات مضاعفی را بر عهده داشته اند که جای تقدیر دارد .

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به  آمار قابل توجه سرقت ها در استان به ویژه سرقت های خرد و سرقت سیم های برق، لازم است که در این حوزه برنامه ریزی های جدی صورت گیرد.

دادستان کرمان بیان کرد: در استان کرمان سرقت سیم های برق موجب بروز مشکلات متعددی شده و لازم است که همکاران قضایی در این بخش به صورت ویژه وارد شوند و در این رابطه اقداماتی در شورای تامین نیز در دست انجام است تا بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

انتهای پیام




همه پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شد

منبع: ایـسنا
? همه پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان کرمان مختومه شد