همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با موضوع فضای کسب و کار استان کرمان و درگاه ملی مجوزها و شناسه یکتا، اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی که در استان کرمان برنامه‌ریزی می‌شود، متناسب با شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری است. وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با موضوع فضای کسب و کار استان کرمان و درگاه ملی مجوزها و شناسه یکتا، اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی که در استان کرمان برنامه‌ریزی می‌شود، متناسب با شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم استان در سال جاری بهبود فضای کسب و کار استان کرمان است، افزود: با انسجام و هماهنگی بین دستگاهی در سال گذشته توانستیم رتبه کسب و کار استان از رتبه ۳۱ به ۴ کاهش بدهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با تاکید بر اینکه این رتبه در بالای جدول استان‌ها باید حفظ شود و تلاش داریم در استان و در مجموعه دستگاه‌های استان کرمان این فضا را حفظ کنیم، ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، احصای واحد‌های تولیدی است که دچار مشکل شدند و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات آنها برطرف و تولید از سر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در سه حوزه‌ مالیات، تامین اجتماعی و تامین مالی رویه‌های سخت گیرانه‌ای وجود دارد که عمده واحدها در این زمینه مشکل دارند و باید تسهیل شود، گفت: قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در وزارت اقتصاد و دارایی شناسایی شده و در تلاش هستیم که این قوانین بازنگری و اصلاح شود.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی در استان کرمان وجود دارد، افزود: تامین و ارتقای زیرساخت‌ها اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی استان دارد که در تلاش هستیم متناسب با انرژی موجود استان طرح‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر عوامل بهبود فضای کسب و کار استان است، بیان کرد: وزارت اقتصاد در این زمینه وظیفه اجرایی و هماهنگی بین دستگاهی را دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تمام مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی نیاز داشتند در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است، گفت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ عنوان مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است و اعتقاد داریم که باید حقوق شهروندی مردم ارتقا پیدا کرده و حاکمیت و حکومت بحث نظارت را دنبال کند.

وی ادامه داد: براساس قانون همه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات باید برای اخذ مجوز به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند و حتی مجوز گذشته خود را الکترونیکی و به روزرسانی کنند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه براساس قانون از تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری مجوزهایی که بدون شناسه یکتا باشند از برخی خدمات دولتی نمی‌توانند استفاده کنند و حتما باید مجوز الکترونیکی صادر شود، افزود: فعالیت اقتصادی بدون مجوز تضییع حقوق افرادی است که با مجوز رسمی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند و بدون این شناسه فعالیت آنها قانونی نیست، گفت: این موضوع فقط مربوط به اصناف نیست و همه فعالان اقتصادی باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه و شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

منبع: تسنــیم
? همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند