همه جناح‌های سیاسی در رقابت انتخاباتی جا دارند

نذیر کرمان/کرمان مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد. منصور ذوالعلی امروز ۲۵ تیرماه در نشست خبری با […]

نذیر کرمان/کرمان مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

منصور ذوالعلی امروز ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اشاره به چگونگی تشکیل شورای نگهبان و سالروز آن در  ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ و اهمیت آن به عنوان یکی از نهادهای مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی گفت: دستورات قانون اساسی بدون تائید شورای نگهبان قابلیت اجرا ندارد.

وی اظهار کرد: نظارت بر قوانین، تفسیر قانون در موارد لزوم و نظارت بر انتخابات سه وظیفه اصلی و مهم شورای نگهبان است.

ذوالعلی گفت: شورای نگهبان به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی، همیشه مدنظر دشمنان برای نفوذ و خارج کردن از مسیر اصلی بوده و همواره به این نهاد هجمه وارد کردند.

وی بیان کرد: در بیش از چهار دهه عمر انقلاب، شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها، رعایت حق الناس و ارائه بهترین‌ها به مردم برای رای دادن سربلند بوده است.

به گزارش نذیر کرمان، مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاتر استانی به عنوان بازوی اجرایی و مشورتی شورای کشور کار می‌کنند و در تایید صلاحیت و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و شورای اسلامی فعالیت دارند و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با ما نیست.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان این دفاتر فعال هستند، گفت: در مقابل هرکس که بخواهد خارج از چارچوب کاری و وظیفه شورای نگهبان اعمال نظر کند، با قاطعیت ایستادگی می‌کنیم زیرا یکی از اصول شورای نگهبان استقلال است و به هیچکدام از قوا از نظری ساختار، نیروی انسانی و مالی وصل نیست؛ البته در اجرای انتخابات تعامل داریم.

ذوالعلی در ادامه با اشاره به انتخابات سال جاری اظهار کرد: اصلاح موادی از قانون انتخابات در دستور کار ماه‌های اخیر مجلس و شورای نگهبان بوده و کار انتخابات آغاز شده و مواد ضروری در اصلاح مد نظر است که بسیاری از مشکلات قبلی را رفع می‌کند.

وی افزود: در استان کرمان اعضای هیات نظارت بر انتخابات در هفته اول مردادماه برای بررسی و صدور حکم به تهران معرفی خواهد شد.

مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ناظرین فعالِ ثبت شده در شبکه ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر هستند که پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند. ۱۰ هزار و ۳۰۲ نفر از این افراد در انتخابات ۱۴۰۰ درگیر بوده‌اند.

وی اظهار کرد: ۷۵ درصد از ناظرین آقا و مابقی خانم هستند. آمادگی شبکه با آموزش و برگزاری نشست‌ها در طول سال انجام و پالایش مستمر و مداوم برای جایگزینی افراد جدید، جوان، با انگیزه و انقلابی انجام می‌شود و تابع دستورات کشوری هستیم.

ذوالعلی با بیان اینکه در انتخابات امسال حتما نیاز به جوان‌گرایی داریم و اینکه برای تائید صلاحیت نگاه علمی، منطقی و به دور از تنگ نظری باشد، تصریح کرد: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

مسئول دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با اشاره به هجمه‌ها به شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها عنوان کرد: هیچ منعی برای تفکر و نگاه سیاسی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت دارد، وجود ندارد و فعالیت در این شکل مجاز است و امکان ثبت نام در انتخابات میسر است اما اینکه نگاه براندازانه و ضد ولایت فقیه و قانون اساسی، ضد اسلامیت و ضد جمهوریت نظام باشد، از اصول پایین نخواهیم آمد.

وی با اشاره به آسیب شناسی از انتخابات دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده که نقاط ضعف رفع شود.

انتهای پیام




همه جناح‌های سیاسی در رقابت انتخاباتی جا دارند

منبع: ایـسنا
? همه جناح‌های سیاسی در رقابت انتخاباتی جا دارند