همه اقدامات برای توسعه عفاف و حجاب باید بر مدار قانون باشد

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که حجاب به عنوان یک حرمت شرعی مورد توجه قرار دارد، گفت: تمامی اقدامات نیروهای عمل کننده باید در چارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل ها انجام شود زیرا هیچ نهادی از اقدام غیرقانونی حمایت نخواهد کرد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هماهنگی و […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که حجاب به عنوان یک حرمت شرعی مورد توجه قرار دارد، گفت: تمامی اقدامات نیروهای عمل کننده باید در چارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل ها انجام شود زیرا هیچ نهادی از اقدام غیرقانونی حمایت نخواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هماهنگی و توجیهی طرح عفاف و حجاب با حضور ویدئو کنفرانس روسا و دادستان‌های استان کرمان اظهار کرد: به منظور توسعه عفاف و حجاب باید با همفکری، تدبیر و مشورت امورات مربوط به این حوزه را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه عفاف و حجاب در جامعه حق مردم و تکلیف مسئولان است و باید در برابر این مسئله اقدام قانونی لازم را انجام دهیم، افزود: اگر دستگاه های متولی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند و توقع و انتظار مردم متدین کشور برآورده نشود، هرج و مرج و بی قانونی در جامعه رواج یافته و آثار تخریبی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد تاکید بوده، گفت: بی حجابی در  جامعه ابزار سیاسی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام نیز در ادامه فتنه‌هایی که دشمنان برای کشور ما طراحی و اجرا می کنند، طراحی و اجرا شده و تعبیر حرام سیاسی در کلام مقام معظم رهبری هم مصداقی بر همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برخورد با بدحجابی خلاء قانونی نداریم، تاکید کرد: کشف حجاب جرم مشهود است و قانون به ضابطان برای برخورد با جرائم مشهود اختیار داده و در اینجا وظیفه ضابط مشخص است و باید بر مبنای قانون، تدبیر و برنامه ریزی اقدام نماید.

حمیدی تاکید کرد: امروز فراجا در خاکریز اول مبارزه با بدحجابی است و همه دستگاه‌ها و دادستان ها باید از این نیرو حمایت کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: تمامی اقدامات نیروهای عمل کننده باید در چارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل ها انجام شود زیرا هیچ نهادی از اقدام غیرقانونی حمایت نخواهد کرد.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی دادستان مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که عزم و پشتیبانی جدی مردم و مسئولان از طرح توسعه عفاف و حجاب یک فرصت گرانبها برای اجرای این طرح ایجاد کرده، افزود: به منظور توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باید با تدبیر، برنامه ریزی و مشورت اقدام کرد.

وی افزود: هر گونه اقدام به منظور توسعه عفاف و حجاب در جامعه  باید با دیدگاه جلب رضایت خداوند و برای حفظ ارزش ها انجام شود.

بخشی با اشاره به این مطلب که بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، تصریح کرد: در راستای توسعه عفاف و حجاب باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام




همه اقدامات برای توسعه عفاف و حجاب باید بر مدار قانون باشد

منبع: ایـسنا
? همه اقدامات برای توسعه عفاف و حجاب باید بر مدار قانون باشد