همت مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء از ساخت مسکن تا عمل جراحی رایگان برای نیازمندان

سردار مصطفی دهقانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بعد از بازنشستگی علم جهاد محرومیت‌زدایی را بر دوش گرفته و از ساخت مسکن تا عمل جراحی رایگان را برای محرومان به ارمغان آورده است. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ مصطفی دهقانی رزمنده دوران دفاع مقدس است؛ او پس از جنگ هم جانشین مخابرات […]

سردار مصطفی دهقانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بعد از بازنشستگی علم جهاد محرومیت‌زدایی را بر دوش گرفته و از ساخت مسکن تا عمل جراحی رایگان را برای محرومان به ارمغان آورده است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ مصطفی دهقانی رزمنده دوران دفاع مقدس است؛ او پس از جنگ هم جانشین مخابرات لشکر۴۱ ثارالله بوده است و حال پس از گذران مسئولیت‌های مختلف در ستاد کل نیروهای مسلح، بازنشسته شده است و علم جهاد محرومیت‌زدایی را بر دوش گرفته و مسئول مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء است.

دهقانی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص اقدامات مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء گفت: در گذشته این مرکز رایجاد کرده بودم اما به دلیل این‌که در تهران حضور داشتم ضعیف عمل می‌کرد، با آمدن به کرمان از طریق همین خیریه سعی در جذب جوانان و گروه‌های جهادی کردم.

مسئول مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء ادامه داد: با همت اعضای این مرکز خیریه و خیرین توانستیم در اولین سالگرد شهید سلیمانی در شهرک سیدی شهر کرمان کلنگ ساخت چهل واحد خانه با عنوان پروژه «شهید سلیمانی» را برای سرپرستان ایتام به زمین بزنیم و در دومین سالگرد این شهید بزرگ، این منازل مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد.

وی بیان کرد: در ساخت این پروژه هشت میلیارد تومان آورده مددجویان و کمک‌های کمیته امداد بود اما خیرین ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت خانه‌های این پروژه کمک کردند.

دهقانی با تاکید بر این‌که در ساخت این پروژه لطف و عنایت خداوند بسیار ما را همراهی می‌کرد و از جاهایی برای ساخت این خانه‌ها به ما کمک می‌شد که خودمان نیز باور نمی‌کردیم، توضیح داد: برای مثال نیاز به گچ داشتیم، دوستانمان در سمنان شماره مدیرعامل کارخانه گچ سمنان را به ما دادند، مدیرعامل بعد از شنیدن هدف و نیت‌مان و البته بدون شناخت و آشنایی قبل، دو تریلی گچ رایگان به این پروژه کمک کرد.

مسئول مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء افزود: اکنون در سومین سالگرد شهید سلیمانی در قناتغستان کرمان کلنگ ساخت بیست واحد را به زمین زده‌ایم که خوشبختانه این بیست واحد اکنون تا مرحله ساخت سقف پیشرفت داشته‌اند.

وی با اشاره به سایر اقدامات این مرکز نیکوکاری گفت: در ابتدای تیرماه و در هفته ازدواج، مراسم ازدواج ۱۰ زوج را برگزار کردیم ضمن این‌که تا کنون مراسم ازدواج هفتاد و شش زوج کرمانی در مسجد خاتم‌الانبیا شهید باهنر کرمان برگزارشده است، انداختن سفره عقد، دعوت از مداحان و اجرای برنامه‌های شاد از جمله برنامه‌هایی بوده است که در جشن ازدواج این افراد اجرا شده است.

دهقانی با بیان این‌که برای هفتاد و شش زوج، جهیزیه ابتدایی توسط این مرکز نیکوکاری تهیه شده است، ادامه داد:  رایزنی با رئیس بانک رسالت جهت دادن وام قرض‌الحسنه تا سقف سی میلیون تومان برای افراد نیازمند، دادن وام پنج میلیونی قرض‌الحسنه برای افرادی که تاکنون کربلا نرفته‌اند و همچنین هماهنگی با روسای برخی بیمارستان‌ها از جمله فاطمه الزهرا(س)، پیامبر اعظم(ص) و شفا، جهت ویزیت یا عمل رایگان مددجویان تحت حمایت مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا با همت و تلاش اعضای این مرکز به ثمر نشسته است.

مسئول مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء در پایان به برخی از اقدامات انجام شده این مرکز اشاره کرد و توضیح داد: در مهرماه و ابتدای سال تحصیلی برای همه دانش‌آموزانی که تحت حمایت مرکز خاتم‌الانبیاء هستند لوازم التحریر تهیه می‌شود، در ایام کرونا بیست و شش تلفن همراه خریداری و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد و در اعیاد و مراسم‌های خاص سبد کالا به خانواده‌های تحت حمایت این مرکز داده می‌شود ضمن این‌که در سال گذشته ۴۰۰ میلیون سبد کالا توزیع به این خانواده‌ها اهدا شده است.
انتهای خبر/پسند
 
 
 
 
 




همت مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء از ساخت مسکن تا عمل جراحی رایگان برای نیازمندان

منبع:آرمـان
? همت مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیاء از ساخت مسکن تا عمل جراحی رایگان برای نیازمندان