همترازی گردش مالی ۵۰ واحد کوچک و متوسط استان کرمان با گل‌گهر

نذیر کرمان/کرمان دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۰ واحد کوچک و متوسط در استان کرمان داریم که گردش مالی آنها همتراز با گردش مالی شرکت گل گهر است و باید به این واحدها توجه شود. کیان سیدی ۱۱ دی ماه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان کرمان اظهار کرد: خانه‌های صمت […]

نذیر کرمان/کرمان دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۰ واحد کوچک و متوسط در استان کرمان داریم که گردش مالی آنها همتراز با گردش مالی شرکت گل گهر است و باید به این واحدها توجه شود.

کیان سیدی ۱۱ دی ماه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان کرمان اظهار کرد: خانه‌های صمت استانی به عنوان تشکل تخصصی حوزه صنعت و معدن و تسهیلگر بین دولت و بخش تولید به حساب می‌آیند.

وی افزود: تشکیل انجمن‌های تخصصی همگن برای واحدهای صنعتی و معدنی و تشکیل مجمع عمومی خانه صمت استان و در ادامه کشور، از عملکردهای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت است.

سیدی بیان کرد: صدور جواز تاسیس در نواحی صنعتی، تخصیص سوخت واحدهای صنعتی و معدنی در سطوح ملی و استانی و … از جمله خدمات خانه صمت است که براساس تفویض اختیارات وزارتخانه به این خانه‌ها، دنبال می‌شود.

دبیرکل خانه صمت استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان در زمینه ایجاد تشکل‌های صنعت و معدن در پنج سال گذشته ۱۱ انجمن تشکیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی با بانک، بیمه و مالیات تصریح کرد: چالش ریشه‌دارتر دیگر این واحدها، عدم اعتماد و توجه کافی و تخصیص امکانات به بخش خصوصی در برابر بخش خصولتی است.

سیدی گفت: عدم توجه به بخش خصوصی واقعی باعث عقب ماندن این بخش و سرخوردگی شده و تا زمانی که توجه حاکمیت به این بخش کمتر از بخش خصولتی باشد، قطعا حضور بخش خصوصی واقعی هر روز کمتر و شاهد فرار سرمایه خواهیم بود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ما با کمک زیرمجموعه‌ها به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی ادارات صمت استانی عمل می‌کنیم، افزود: متاسفانه در استان کرمان نرخ مشارکت اجتماعی پایین است و اقتصاد استان صرفا به معادن و شرکت‌های بزرگ و بیشتر خام فروشی تکیه دارد.

سیدی با اشاره به عملکرد خوب شرکت‌های دانش بنیان در واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان گفت: واحدهای کوچک و متوسط استان حرف برای گفتن دارند و تعدادی از آنها فعالیت‌های صادراتی قابل توجهی دارند.

انتهای پیام




همترازی گردش مالی ۵۰ واحد کوچک و متوسط استان کرمان با گل‌گهر

منبع: ایـسنا
? همترازی گردش مالی ۵۰ واحد کوچک و متوسط استان کرمان با گل‌گهر