همایش کشوری شعر "دل عالم" با محوریت خانواده و جوانی جمعیت

نذیر کرمان/کرمان هفتمین همایش کشوری شعر “دل عالم” شامگاه ۱۵ آذرماه به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با محوریت خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد. این همایش با حضور انسیه خزئلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و بیش از ۱۰۰ نفر از شاعران سراسر کشور در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد. […]

نذیر کرمان/کرمان هفتمین همایش کشوری شعر “دل عالم” شامگاه ۱۵ آذرماه به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با محوریت خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

این همایش با حضور انسیه خزئلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و بیش از ۱۰۰ نفر از شاعران سراسر کشور در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

در این جشنواره ۲۱۲ قطعه شعر از سراسر کشور ارسال شد که ۲۲ قطعه شعر به عنوان اشعار برگزیده انتخاب و از شاعران آنها تقدیر شد.

در این همایش علاوه بر شاعران و شعر دوستان، جمعی از مسئولین استانی از جمله وحیدرضا برهانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حسین انجمن شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، مریم السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان، محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان حضور داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این همایش گفت: بحث شعر و سلامت با یکدیگر عجین هستند به طوریکه حکیم ابن سینا نیز به تاثیر شعر در سلامت اشاره کرده است.

 وحیدرضا برهانی‌نژاد در خصوص محور این همایش گفت: در خصوص جمعیت، اوضاع کشور مساعد نیست و ما به این مسئله از دیدگاه هنر وارد شدیم که یک ابزار قوی و تاثیر گذار در جامعه است.

وی افزود: ما در این خصوص علاوه بر این جشنواره شعر، جشنواره عکس و نقاشی نیز برگزار کرده و در آینده نیز برگزار خواهیم کرد. وی ابراز امیدواری کرد خروجی این برنامه بر مسئله خانواده و جوانی جمعیت تاثیر گذار باشد.

دکتر برهانی نژاد گفت: پیشنهاد می‌شود دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان راه اندازی شده و با موضوعات مختلف سلامت که در راس آن جوانی جمعیت قرار دارد، به طور مداوم و سالانه چنین همایش‌های برگزار کند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان حتما از این برنامه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام




همایش کشوری شعر "دل عالم" با محوریت خانواده و جوانی جمعیت

منبع: ایـسنا
? همایش کشوری شعر "دل عالم" با محوریت خانواده و جوانی جمعیت