همایش ملی پیشرفت‌های فناورانه در فیزیک کاربردی در دانشگاه هایتک کرمان برگزار شد

فت فتو/کرمان دومین همایش ملی پیشرفت‌های فناورانه در فیزیک کاربردی ۱۰ اسفندماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به صورت برخط برگزار شد. به گزارش فت فتو، این همایش با هدف جهت دهی دانشگاه‌ها و تحقیقات علوم فیزیک به سمت کاربردی کردن در حوزه اقتصاد دانش بنیان و معرفی ظرفیت های دانشگاه […]

فت فتو/کرمان دومین همایش ملی پیشرفت‌های فناورانه در فیزیک کاربردی ۱۰ اسفندماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش فت فتو، این همایش با هدف جهت دهی دانشگاه‌ها و تحقیقات علوم فیزیک به سمت کاربردی کردن در حوزه اقتصاد دانش بنیان و معرفی ظرفیت های دانشگاه های تحصیلات تکمیلی به مدت یک روز برگزار شد.

رئیس همایش در این رابطه اظهار کرد: دومین دوره این همایش نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری بنا شده است.

دکتر امین باقی زاده با اشاره به بند دوم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری گفت: ارتقاء جایگاه جهانی کشور در افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه با پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری ترسیم شده است.

وی بیان کرد: راه نجات اقتصاد کشور اجرای همین دستورالعملها و حرکت دانشگاه ها و پژوهشگاه به سمت فناوری و نو آوری است.

همچنین دبیر علمی همایش، تعداد مقالات دریافتی را ۸۳ مقاله عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۹ مقاله پذیرفته شد که ۱۲ مقاله در قالب سخنرانی و ۵۷ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

دکتر علیرضا گنجویی محور های همایش را فوتونیک،اپتیک و لیزر، نانو فیزیک، نانو فوتونیک، بیو فیزیک، بیو فوتونیک، سامانه‏ های اپتوالکترومکانیکی، فیزیک مواد آلی و پلیمر، سلول ‏های خورشیدی، فناوری پلاسما، فیزیک شیمی، فناوری های کوانتمی، فناوری هسته ای، فناوری های مایکروویو و سایر زمینه‌های مرتبط با فیزیک کاربردی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: فیزیک کاربردی می تواند نقش مهمی در حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد نماید و تفکر ما این است که فناوری‌های حوزه فیزیک کاربردی را شناسایی و به صنعت معرفی نماییم.

گنجویی برگزاری اولین دوره این همایش را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: موفقیت‌های برگزاری نخستین دوره منجر به تصمیم گیری و ادامه برگزاری دومین دوره شد که این دوره همایش هم بسیار پربارتر از قبل بود.

در این همایش دکتر محمد محمدی مسعودی
از دانشگاه تهران با عنوان نسل جدید شیشه های هوشمند مبتنی بر بلور مایع؛ دکتر عیسی احمد علیدخت از دانشگاه ملی سنگاپور با عنوان optical quantum satellite telecommunication ارتباطات ماهواره ای مبتنی بر اپتیک کوانتمی و دکتر محمد حسن رمضان زاده از دانشگاه عبدالله گل ترکیه با عنوان DNA sensing technology سنجش دی ان ای سخنرانی کردند.

انتهای پیام




همایش ملی پیشرفت‌های فناورانه در فیزیک کاربردی در دانشگاه هایتک کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? همایش ملی پیشرفت‌های فناورانه در فیزیک کاربردی در دانشگاه هایتک کرمان برگزار شد